Zagreb – Više od tjedan dana nakon megakoncerta Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom Hipodromu, rasprava o događaju ne stišava se. U nju se uključio i komunikacijski stručnjak s Hrvatskog katoličkog sveučilišta Kristijan Sedak, koji je na platformi X objavio niz ironičnih poruka pod zajedničkim nazivom „Thompsonova kontrarevolucija”.
Sedak se, koristeći retoriku bivšega jugoslavenskog političkog diskursa, narugao upozorenjima i kritikama koje su uslijedile nakon koncerta. Objave je začinio naglašenim birokratskim frazama i dramatičnim optužbama na račun navodnih „neprijateljskih elemenata”.
„Jugoslavenska javnost već deset dana svjedoči sve intenzivnijem djelovanju raznih neprijateljskih elemenata, među kojima se posebno ističu maspokovci i prikriveni neofašisti. Nadležni organi moraju poduzeti odlučne mjere zaštite”, napisao je, aludirajući na nekadašnji govor državnih tijela.
U nastavku je satirično upozorio na „subverzivne grupe” koje navodno ruše demokraciju uz pomoć „vanjskih elemenata”, a osobito je „opasnom” proglasio pojavu inteligencije koja, kako piše, „zloupotrebljava svoj društveni položaj šireći poguban ideološki utjecaj”.
Sedak se osvrnuo i na broj okupljenih obožavatelja: prema njegovoj satiri, „više od 500 000 mladih” s koncerta postalo je instrument „štetne politizacije”. Za takve „subverzivne” pojedince, ironično je naveo niz mjera – od obavijesnih razgovora do „montiranih procesa” i „stroge zabrane javnog istupanja i pjevanja”.
Premda je stil objava očita parodija, Sedak je njima potaknuo nova preispitivanja načina na koji se u javnom prostoru reagira na Thompsonove nastupe – od optužbi za širenje nacionalizma do poziva na zabranu koncerata. Njegov zaključak implicira kako današnje polemike podsjećaju na „lov na vještice” i političke progone iz prošlosti.
Thompsonov koncert 17. svibnja okupio je, prema procjenama organizatora, stotine tisuća ljudi, a kritičari su ga ocijenili spornim zbog nacionalističke ikonografije i pjesama. Sedakove objave raspravu su skrenule u smjeru propitivanja granica slobode izražavanja, društvene tolerancije i sjećanja na totalitarna razdoblja.
Dok se komentari na društvenim mrežama nižu – od potpore Sedakovoj satiri do osuda da banalizira ozbiljne teme – jedno je jasno: koncert i reakcije na njega još će dugo biti javna tema, a Sedakova „kontrarevolucija” dodatno je zapaprila raspravu.