ZAGREB – Na pozornici Teatra EXIT premijerno je predstavljena autorska predstava „Where is the Beat?“ multimedijalne umjetnice Matilde Fatur, ujedno jazz kontrabasistice, lutkarice i pripovjedačice. Produkcija, koja spaja koncert, stand-up i lutkarsku igru, otvara temu kroničnog umora i nesigurnosti naraštaja Z te njihova zazora prema utrci za karijerom.
Pred publikom Fatur stvara dijalog sa svojom „sjenom“ – unutarnjim glasom koji blokira volju i potpiruje sumnju. U tekstualnim dionicama, koje kritika ocjenjuje opširnima, autorica priznaje osjećaj nemoći: „Svi se osjećamo usrano, nemoćno.“ Paralelno s naracijom poseže za kontrabasom, klavijaturama i plesnim pokretom; upravo ti momenti, prema ocjeni iz gledališta, najviše dižu energiju cijele večeri.
Recenzentski osvrt upućuje kako bi predstava profitirala od duljih glazbenih improvizacija i snažnijeg dramaturškog okvira koji bi humorom ili društveno-kritičkim zahvatom produbio motiv paralize. Unatoč zamjerkama, Fatur se ističe tehničkom vještinom i originalnim spajanjem različitih izvedbenih tradicija, što ju, smatra kritika, pozicionira kao svjež glas na suvremenoj sceni.
Dramska potka vrti se oko potrage za vlastitim „beatom“ – unutarnjim ritmom koji, kad ga se prepozna, pretvara iscrpljenost u stvaralački pogon. Dok Fatur povremeno „guši“ taj ritam vraćajući se na početnu točku pasivnosti, glazbene i koreografske sekvence sugeriraju potencijal oslobađanja, pa i poziv publici na sličan iskorak.
Kraj recenzije donosi jasnu poruku autorici: osloboditi glazbenu maštu i dopustiti da se kritički naboj rasplamsa bez isprike. Ako se to dogodi, zaključuje se, „Where is the Beat?“ mogao bi prerasti u autentičan, drsko energičan scenski statement generacije koja, usprkos digitalnim preopterećenjima i socio-ekološkim krizama, još uvijek traži – i stvara – svoj ritam.