Fotoklub Knin sinoć je postao žarišna točka svjetske suvremene umjetnosti. Otvaranjem izložbe „Krdo” slikarice Sunčice Perišin, koju je kurirao kninski fotograf Mićo Samardžija, grad se privremeno pretvorio u mjesto susreta međunarodnih umjetničkih putanja.
Autorica već dva desetljeća putuje svijetom i tijekom performansa slikanja uživo bilježi likove umjetnika, kustosa i kolekcionara s kojima se susreće. U Kninu je prvi put u Hrvatskoj pokazala opsežnu zbirku tih portreta: od megazvijezda poput Maurizija Cattelana i Kennyja Schachtera, preko grčkog kolekcionara Dakisa Joannoua, do domaćih imena Zvonimira Mihanovića, Momčila Goluba i Feđe Klarića. Raznolikost likova daje izložbi snažan međunarodni pečat, a svaki portret nosi trag osobnog razgovora s modelom, utkavajući intimne priče u samu sliku.
Središnji trenutak otvorenja bio je novi performans. Perišin je pred publikom naslikala dvojicu kninskih umjetnika – fotografa i kustosa Samardžiju te konceptualca Dina Grčića, danas aktivnog u Splitu. Dok je kist klizio, njih trojica su razgovarali o životu i umjetnosti, pretvarajući čin slikanja u „duhovnu i intelektualnu razmjenu” čija se energija, kako ističe umjetnica, trajno zapisuje u portret.
Tematski, „Krdo” koristi metaforu divlje životinjske skupine kako bi progovorilo o položaju autora u posttranzicijskom društvu: nezavisna scena je neizvjesna i gruba, ali osjećaj pripadnosti širokom plemenu kreativaca pruža snagu i uporište. Upravo tu globalnu mrežu Perišin dokumentira – iscrtavajući lice po lice, ona uspostavlja vizualni arhiv suvremene umjetničke zajednice bez granica.
Knin se, barem na trenutak, našao u središtu tog zajedništva. Izložba potvrđuje da se i izvan velikih kulturnih središta može uspostaviti most prema svjetskoj sceni, baš kao što „krdo” nadilazi granice i kreće se gdje god nalazi energiju za opstanak i rast.