Novoobjavljeni tonski zapisi iz kokpita Boeinga 787 koji je 12. lipnja pao nedugo nakon polijetanja iz Ahmedabada prema londonskoj zračnoj luci Gatwick sve jasnije sugeriraju ljudsku, a ne tehničku pogrešku. U nesreći je poginulo 260 ljudi, uključujući i stanovnike na tlu.
Prema transkriptima do kojih su došli talijanski Corriere della Sera i indijski mediji, kapetan Sumeet Sabharwal u 12.39 sati lokalnog vremena prepustio je upravljanje prvom časniku Cliveu Kunderu riječima: „Avion je u tvojim rukama.“ Tri sekunde nakon polijetanja, pri brzini većoj od 330 kilometara na sat, na snimci se čuje zvuk prekidača koji isključuje dovod goriva na oba motora.
„Zašto si ugasio motore?“ začuđen je upitao Kunder. Sabharwal je kratko odgovorio: „Nisam ja.“ Prvi časnik odmah pokušava ponovno pokrenuti motore dok se aktiviraju pomoćne turbine, no visina je preniska, a vrijeme prekratko. U 13.39 i 5 sekundi poslan je Mayday poziv; šest sekundi kasnije komunikacija prestaje, a zrakoplov se zabija u obližnje zgrade.
Sabharwal (56) slovio je za jednog od najcjenjenijih pilota Air Indije, s više od 15 000 sati naleta – od čega 8 000 na Dreamlineru – i čistim dosjeom. Posljednjih je mjeseci, prema pisanju The Telegrapha, razmišljao o prijevremenom odlasku iz kompanije kako bi se brinuo za oca nakon smrti majke 2022. godine.
Indijski istražni odbor upozorava da je riječ o preliminarnim nalazima te da konačni izvještaj tek treba biti objavljen. Ipak, inozemni stručnjaci koji sudjeluju u analizi podataka tvrde da zapisi „kristalno jasno“ pokazuju – motori su ugašeni ručno, i to namjerno.