Istraga mreže Eurovision News Spotlighta pokazala je kako izraelska vladina reklamna agencija od lipnja 2025. ulaže najmanje 42 milijuna eura u plaćene kampanje na YouTubeu, X-u i drugim platformama. Cilj je „hasbara” – utjecaj na javno mnijenje u Europi i Sjevernoj Americi u korist Izraela.
Najintrigantniji su oglasi koji negiraju glad u Pojasu Gaze. Dva višejezična videa objavljena 22. kolovoza na službenom računu Ministarstva vanjskih poslova prikazuju tržnice i restorane navodno snimljene „u srpnju i kolovozu” uz poruku: „U Gazi ima hrane. Svaka drugačija tvrdnja je laž.” Prema podacima Googlea, promotivni spotovi ciljano su servirani gledateljima u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Poljskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Državama te dosad bilježe više od 18 milijuna pregleda.
DW-ov tim za provjeru činjenica pronašao je originale prikazanih snimki na profilima restorana u gradu Gazi. Vlasnici su potvrdili da su lokali povremeno zatvarani zbog nestašica, a cijene hrane dosežu astronomske razine – vreća brašna katkad stoji nekoliko stotina eura, dok palačinka s Nutellom može koštati 12 eura. Neovisna analiza IPC-a istoga je dana proglasila glad u dijelovima Gaze (faza 5) i upozorila da će se situacija do kraja rujna pogoršati.
Tommaso Canetta iz Europskog medijskog opservatorija tumači da Tel Aviv pokušava spriječiti „neviđenu izolaciju“: „Osnovna ideja je osvojiti simpatije zapadnog javnog mnijenja u Europi i SAD-u.” Dodaje kako se dezinformacije pojavljuju i s palestinske strane, ali „trenutačno vidimo više dezinformacija s proizraelske strane”.
Dok traje bitka za imidž, na terenu se zaoštrava sukob. Izraelska vojska u utorak je prvi put naredila evakuaciju cijelog grada Gaze, pozivajući stanovnike da se obalnom cestom prebace u zonu al-Mawasi na jugu. Glasnogovornik vojske Avichay Adraee najavio je „veliku silu“ protiv Hamasa, a premijer Benjamin Netanyahu u ponedjeljak je poručio: „Stoga koristim ovu priliku da kažem stanovnicima Gaze, pažljivo me slušajte: Upozoreni ste; izlazite odande!”
Netanyahu je istoga dana, nakon pucnjave u Jeruzalemu u kojoj je poginulo šest Izraelaca, izjavio da su snage sigurnosti „eliminirale gnijezda terorizma“ na Zapadnoj obali te „srušile 50 terorističkih nebodera“ u Gazi unazad dva dana. Operacije, naglasio je, tek su uvod u veliku kopnenu ofenzivu.
Istraga stoga otkriva oštar kontrast: dok se milijuni eura troše na online kampanje koje sugeriraju normalan život u Gazi, stanovnici tog područja istodobno dobivaju ultimatum da napuste svoje domove pred novim napadom.