Na američkom tržištu, gdje se svake godine „okrene” na milijarde dolara vrijedna vinska industrija, Mirena Bagur uspjela je izboriti vidljivo mjesto za – hrvatske etikete.
Magistrica ekonomije rođena u Hrvatskoj, danas s bostonskom adresom, prije četiri je godine pokrenula internetsku trgovinu Croatian Premium Wine Imports, Inc.. Platforma u ovom trenutku isporučuje više od 120 autohtonih hrvatskih vina u većinu američkih saveznih država, od Kalifornije do New Yorka.
„Iza svake kapi mora stajati priča”
Bagur naglašava da se kupci na zasićenom američkom tržištu ne zadovoljavaju samo kvalitetom vina. „Ljudi žele znati tko ga radi, odakle dolazi i zašto je posebno”, ističe, pa svaku etiketu prati ispričana priča o vinaru, vinogradu i hrvatskoj tradiciji. Upravo je ta kombinacija edukacije i e-trgovine, tvrdi, ključna za proboj na strani kontinent.
Put od Zagreba do Bostona
Nakon studija u Zagrebu, Bagur je putovala svijetom i naposljetku se skrasila u Bostonu, gdje je gradila karijeru u globalnom marketingu. Danas je i predsjednica udruge New England Friends of Croatia, kroz koju dodatno promovira hrvatsku kulturu i vinsku baštinu.
U poslu joj pomaže suprug Win Burke, a podršku ističe i u obitelji: roditelji su joj usadili ljubav prema hrvatskim korijenima, a djeca – odrasla u Sjedinjenim Državama – ponosno prenose tu priču dalje.
120 autohtonih etiketa – i broje se
Ponuda Croatian Premium Wine Imports proteže se od dalmatinskih plavaca i pošipa do istarskih malvazija i graševina iz kontinentalne Hrvatske. Svaka nova etiketa prolazi kroz temeljitu selekciju kako bi se, kažu u tvrtki, očuvala autentičnost i predstavila regionalna raznolikost.
Bagur vjeruje da interes Amerikanaca za hrvatska vina tek dobiva zamah: „Kad jednom kušaju plavac ili malvaziju, otkriju svježinu koju ne nalaze u masovnoj ponudi. A kada čuju priču o stogodišnjim lozama na strmim dalmatinskim padinama, boca dobiva dodatnu vrijednost.”
Planovi: širenje i edukacija
Sljedeći korak je jačanje edukativnog dijela platforme – virtualne degustacije, podcasti i kratki video prilozi iz vinograda trebali bi, smatra Bagur, dodatno zbližiti američke potrošače s hrvatskim vinarima.
I dok broj narudžbi raste, njezina misija ostaje ista: predstaviti svaku bocu kao tekući komadić hrvatske povijesti i kulture – jer, kako kaže, „vino se ne pije samo okusom, nego i pričom koja ga prati”.