Hrvatski turistički stručnjaci od 4. do 6. studenoga nastupaju na jubilarnom 45. sajmu World Travel Market u Londonu, gdje se očekuje rekordnih 5 000 izlagača iz više od 180 zemalja.
Ovogodišnji nastup predvodi Hrvatska turistička zajednica (HTZ), a na zajedničkom štandu predstavlja se još tridesetak lokalnih turističkih zajednica i tvrtki. Cilj je učvrstiti poziciju na britanskom tržištu kroz razgovore o novim sadržajima, aviolinijama i projektima zelenog i digitalnog turizma.
„Hrvatska je odlično pozicionirana na UK tržištu… Britanski gosti traže kvalitetu, autentična iskustva i dobru vrijednost za novac”, poručuju iz HTZ-a, podsjećajući da su Britanci u prvih deset mjeseci ostvarili 825 tisuća dolazaka i 4,1 milijun noćenja – porast od 1 odnosno 2 posto, što ih svrstava na šesto mjesto po broju stranih noćenja.
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina te direktor HTZ-a Kristjan Staničić u Londonu se sastaju s avioprijevoznicima, touroperatorima i kolegama iz drugih zemalja kako bi ugovorili suradnju za sezonu 2026. i kasnije.
Ključne teme sajma • Umjetna inteligencija i nove tehnologije: sudionici raspravljaju kako AI mijenja rezervacije, marketing i razvoj ponude. • Održivost i zelena tranzicija: rast treba učiniti održivim kroz digitalnu transformaciju. • Rastući troškovi smještaja i prijevoza: cijene i inflacija bitno utječu na potražnju.
Britanski trendovi 2026. Unatoč skupljem putovanju, Britanci i dalje planiraju istraživati: od klasičnih mediteranskih odredišta – Španjolske, Grčke, Italije, Portugala i Hrvatske – do egzotičnih destinacija poput SAD-a, Japana ili Maldiva. Posebno su popularni „city break” izleti, avanturistička putovanja te odredišta s poznatim filmskim lokacijama; primjerice otok Vis spominje se kao nova „skrivena zvijezda” Hrvatske.
Sajam nosi motto „Preispitivanje putovanja u svijetu koji se mijenja”, a zaključci ministarskog summita u suradnji s UN Tourismom trebali bi usmjeriti međunarodnu turističku politiku prema održivosti, otpornosti i većoj ulozi tehnologije.