Preliminarni podaci Eurostata za listopad otkrivaju gotovo potpunu stagnaciju prometa u maloprodaji eurozone i Europske unije, dok se Hrvatska svrstala među rijetke članice s vidljivim mjesečnim uzletom.
Usporedba s rujnom
• Ukupan sezonski prilagođen promet u maloprodaji ostao je nepromijenjen na razini i eurozone i cijele Unije.
• U eurozoni je promet hrane, pića i duhanskih proizvoda porastao za 0,3 %, jednako kao i prodaja goriva.
• U Uniji je najizraženiji rast zabilježen u segmentu goriva, za 0,5 %, dok su hrana, piće i duhan skočili za 0,4 %.
• Široka kategorija neprehrambenih proizvoda jedina je zabilježila pad – 0,2 % u obje promatrane skupine država.
Razlike među državama
• Luksemburg predvodi s mjesečnim poskupljenjem prometa od 3,6 %.
• Slijedi Estonija s rastom od 1,7 %.
• Hrvatska bilježi skok od 1,4 %, nastavivši rujanski plus od 1,3 %.
• Na drugom kraju ljestvice je Belgija (-1,3 %), potom Austrija (-0,6 %), dok su Irska i Švedska zabilježile pad od 0,4 %.
• Eurostat za listopad još nema podatke za Češku, Grčku, Italiju i Rumunjsku.
Šira slika
Nakon minijaturnog rasta na početku jeseni, europska je maloprodaja u listopadu zastala. Ipak, uzlet u potrošnji goriva te hrane i pića pokazuje da potrošači nisu potpuno zakočili izdatke. Hrvatska se i ovaj put izdvojila kao jedno od rijetkih tržišta koje bilježi solidan mjesečni rast, što može upućivati na otporniju domaću potražnju u odnosu na europski prosjek.