Hrvatska je ovog srpnja zabilježila najveći pad ponude privatnog smještaja među promatranim odredištima. Na internetskim platformama za kratkoročni najam Airbnb i Vrbo bilo je aktivno oglašeno tri posto manje apartmana i kuća nego u istom razdoblju prošle godine.
Iako se na prvu čini da je riječ o malom postotku, analitičari ističu da se takav pad rijetko bilježi u srcu turističke sezone, a posebno u zemlji u kojoj privatni smještaj tradicionalno čini okosnicu turističke ponude. Broj aktivnih oglasa tijekom srpnja tako je smanjen unatoč nastavku snažnog turističkog prometa i visokoj potražnji, što upućuje na to da se dio iznajmljivača povukao s tržišta ili preusmjerio nekretnine na druge namjene.
Za razliku od Hrvatske, većina mediteranskih konkurenata zadržala je ili povećala broj smještajnih jedinica na spomenutim platformama, što dodatno naglašava iznimku koju predstavlja domaće tržište.
Razlozi povlačenja dijela privatnih iznajmljivača iz online ponude zasad se službeno ne navode, no u turističkom sektoru nagađa se da kombinacija strožih propisa, rasta operativnih troškova i šire ekonomske neizvjesnosti može utjecati na odluke vlasnika. Kako god bilo, pad oglašenih jedinica na platformama signal je da se tržište privatnog smještaja u Hrvatskoj nalazi u fazi prilagodbe, čije će učinke tek trebati detaljnije analizirati nakon završetka sezone.