Hrvatska obrtnička komora (HOK) zatražila je od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da njezini predstavnici sudjeluju u izradi izmjena i dopuna Zakona o prijevozu u cestovnom prometu te pritom ponudila paket mjera za – kako tvrdi – nužno uvođenje reda u autotaksi djelatnost.
Prema priopćenju Komore, ključna rješenja svode se na tri točke:
-
Dozvola vezana uz jedno vozilo • Licenca bi se izdavala isključivo za pojedino vozilo i registarsku oznaku. • Vratila bi se obveza posjedovanja izvoda iz licencije, umjesto sadašnje preslike dozvole, kako bi se spriječile manipulacije u evidenciji.
-
Prepoznatljive registarske oznake • Uvođenje tipiziranih (specijaliziranih) registarskih pločica za autotaksi vozila omogućilo bi putnicima da odmah uoče vozi li ih ovlašteni prijevoznik.
-
Gornja granica cijene • Propisivanje maksimalne cijene po kilometru, uz mogućnost dodatne regulacije dampinških tarifa, trebalo bi spriječiti i ekstremno visoke i nerealno niske cijene usluga.
„Ključan smo dionik dijaloga o izradi izmjena i dopuna zakona, a samo zajednički možemo iznjedriti najbolja rješenja za ovu goruću problematiku”, poručio je predsjednik HOK-a Dalibor Kratohvil, podsjetivši da Komora predstavlja više od 6 000 obrtnika u autotaksi prijevozu.
Elektroničke aplikacije ostaju taksimetar Proljetos je, kako navode iz HOK-a, pravovremenom intervencijom postignut kompromis koji taksistima i dalje omogućuje korištenje mobilnih aplikacija kao taksimetara. Ministarstvo je tada prihvatilo da aplikacije ostanu u upotrebi, uz uvjet da se u vozilu istakne najviša tarifa i cijena usporedive vožnje od pet kilometara ili 15 minuta. Ovakav model izravno je važan za oko 90 % taksista koji rade preko aplikacija.
Kratohvil naglašava da bi ista suradnička praksa trebala pratiti i nadolazeće izmjene zakona: „Najavljene promjene moraju biti donesene u suglasju sa strukom te ponuditi cjelovito rješenje s jasnim pravilima za sve sudionike taksi prijevoza.”