Web-stranice, mobilne aplikacije i bankarska platforma francuske državne pošte La Poste u ponedjeljak su postali nedostupni nakon snažnog DDoS napada, svega tri dana prije Božića. Tvrtka je priopćila da su „online usluge nedostupne”, ali da podaci korisnika nisu ugroženi.
Napad je usporio razvrstavanje i isporuku pošiljaka u razdoblju kada La Poste inače obradi i dostavi više od dva milijuna paketa i pisama dnevno. Francuski mediji izvještavaju kako su građani koji su željeli poslati posljednje pakete ili preuzeti pošiljke nailazili na zatvorene šaltere.
Udarna linija pogodila je i La Banque Postale: pristup internetskom bankarstvu i mobilnoj aplikaciji bio je onemogućen, a internetska plaćanja mogla su se potvrditi isključivo SMS-om. Kartična plaćanja na prodajnim mjestima i bankomati radili su bez prekida. Iz banke poručuju da su svi timovi angažirani kako bi „što brže otklonili smetnje”.
Za sada nitko nije preuzeo odgovornost za napad. Istovremeno, skupina BPCE (Banque Populaire i Caisse d’Épargne) prijavila je jutarnji informatički kvar koji je riješen do podneva.
Incident dolazi tjedan dana nakon što je slični kibernetički upad pogodio francusko Ministarstvo unutarnjih poslova. Policija je tada uhitila 22-godišnjeg osumnjičenika, a ministar Laurent Nuñez otkrio je da je hakiran pristup policijskim bazama podataka te izvučeno nekoliko desetaka povjerljivih datoteka. Anonimni hakeri pohvalili su se prodorom u gotovo 70 milijuna zapisa, tvrdeći da je kompromitirano 16,4 milijuna francuskih građana.
Iako je infrastruktura platnog prometa ponajprije sačuvana, kašnjenja u dostavi i otežan pristup digitalnim uslugama usred blagdanske sezone mogla bi dodatno narušiti povjerenje Francuza u otpornost ključnih državnih servisa na kibernetičke udare.