Putovati željeznicom Europljanima još uvijek često znači platiti više nego za let avionom, pokazuje najnovija analiza organizacije Greenpeace.
Prema usporedbi cijena na 142 rute do 1 500 kilometara:
- na 66 linija (46,5 %) karta za vlak bila je skuplja od aviokarte;
- avion je bio jeftiniji na 54 % od 109 međunarodnih ruta;
- ubroje li se i 33 domaće dionice, željeznica ostaje povoljnija u 46,5 % svih slučajeva, a na 7 % cijene su gotovo izjednačene.
Autorica studije, prometna stručnjakinja Lena Donat, upozorava da porezna pravila pogoduju zračnom prometu: „Putovanje vlakom je ekološki prihvatljivo i stoga bi uvijek trebalo biti jeftinije od putovanja zrakoplovom.” Greenpeace zato traži veće poreze na letove i bolje uvjete za putnike na tračnicama.
Njemačka u fokusu Od 31 istražene rute koje uključuju Njemačku, vlak je bio isplativiji na 15. Letovi su redovito pobjeđivali na vezama iz Njemačke prema zapadnoeuropskim destinacijama, dok su linije prema Poljskoj, Češkoj, Austriji i Belgiji češće naginjale u korist vlaka.
Pozitivni pomak u odnosu na 2023. U odnosu na slično istraživanje iz 2023., željeznica je smanjila cjenovni zaostatak: vlakovi su sada jeftiniji na 41 % usporedivih ruta, što je značajan rast sa tadašnjih 27 %.
Greenpeace ističe da u analizu nisu uključene naknade za prtljagu koje zrakoplovne kompanije često dodatno naplaćuju, kao ni obiteljski popusti koje ponekad nude željeznički prijevoznici. Cijene su uspoređivane u devet različitih termina rezervacije.
Organizacija tvrdi da bi pravednija porezna politika smanjila razliku u cijeni te potaknula putnike da češće biraju ekološki prihvatljiviji prijevoz.