Svečano otvaranje novog graničnog prijelaza između Hrvatske i Bosne i Hercegovine kod Gradiške 11. prosinca pretvorilo se u birokratski zastoj: prijelaz neće proraditi jer Upravni odbor Uprave za neizravno oporezivanje BiH nije odobrio osnivanje potrebne carinske ispostave.
Na posljednjoj sjednici toga tijela presudan je bio glas člana Zijada Krnjića, predstavnika Federacije BiH. Krnjić je podršku uvjetovao promjenom koeficijenata prema kojima se entitetima dijeli prihod od PDV-a, tvrdeći da je Federacija uskraćena za više od 50 milijuna eura. Bez njegove suglasnosti pravilnik o unutarnjoj organizaciji carine nije izmijenjen pa nisu ispunjeni formalni preduvjeti za uspostavu nadzora na novom prijelazu.
Ministar financija BiH Srđan Amidžić optužio je Krnjića da je „onemogućio funkcionalnost ovoga graničnog prijelaza” i ocijenio da se time potvrđuje neučinkovitost državnih institucija. Istodobno, amidžićevu tezu o političkoj ucjeni odbacio je premijer Federacije BiH Nermin Nikšić, poručivši da Krnjić ne zastupa stav njegove vlade nego politiku Stranke demokratske akcije.
Unatoč blokadi, zakazana je ceremonija otvaranja koju predvodi predsjedateljica Vijeća ministara BiH Borjana Krišto; slovio je dolazak hrvatskog premijera Andreja Plenkovića, no prijelaz će ostati tek simbolično otvoren.
Infrastrukturno je projekt dovršen: s hrvatske strane prometnica vodi na autocestu Zagreb – Lipovac, a prelazak Save omogućuje most izgrađen prije tri godine. Kad uđe u puni pogon, novi će pravac znatno rasteretiti postojeći, često zakrčeni prijelaz kroz središte Bosanske Gradiške i skratiti put prema Banjoj Luci i Doboju. Za trajni rad ipak treba dogovor Zagreba i Sarajeva o kategorijama robe koje će smjeti prelaziti te mogućoj prekategorizaciji drugih prijelaza.
Dok se politička i fiskalna prepucavanja nastave, vozači i gospodarstvenici na obje strane granice morat će pričekati – promet preko novog mosta zasad ostaje mrtvo slovo na papiru.