Vozači koji svakodnevno prelaze tek tridesetak kilometara dug potez od Kaštela i Solina preko Splita do Podstrane i Omiša već godinama gube dragocjene sate u kolonama. Ova jesen i zima bit će, čini se, još pogubnije: istodobno se zahuktava nekoliko velikih građevinskih projekata, a svaki od njih privremeno sužava ili zatvara ključne trake.
-
Most „Jadro” na Širini
• Novi most dug 510 metara trebao bi konačno „odčepiti” famozno solinsko križanje.
• Voditelj projekta Davor Trlaja najavljuje da u idućim mjesecima počinju armiranobetonski radovi, dok se čelična rasponska konstrukcija počinje montirati u siječnju 2026.
• Unatoč neplaniranim instalacijama u tlu i arheološkim nalazima, rok dovršetka – ljeto 2026. – zasad ostaje nepromijenjen. -
Rekonstrukcija mosta preko Cetine u Omišu
• Od ponedjeljka je uvedena privremena semaforska regulacija prometa te jednosmjerni režim kroz grad.
• Procjenjuje se da će radovi potrajati oko šest mjeseci; vozačima se savjetuje obilazak, a raspored autobusa ovisi o buri. -
„Sendvič” između Podstrane i Stobreča
• I bez bagera dionica redovito puca po šavovima, a stanovnici su nedavno prosvjedovali s transparentima „Dosta čekanja” i „Hoćemo sigurnu cestu”.
• Traže prometnu studiju, pametnu signalizaciju i nadzor na kritičnim raskrižjima u Strožancu i Žrnovnici.
• Načelnik Mijo Dropuljić tvrdi da prvi sustavno rješava problem, no vozače je u utorak dočekalo novo kopanje na ključnom križanju. -
Aglomeracija i „pametni” semafori u Stobreču
• Ulica Put svetog Lovre dobila je radove na odvodnji; zapadni kolnik je zatvoren, promet teče istočnim u oba smjera.
• Paralelno se prilagođavaju semafori za Inteligentni prometni sustav; tri prometna redara ručno upravljaju križanjem.
Posljedice
Prometni stručnjaci upozoravaju da će se dosadašnje kolone „produžiti” i izvan turističke sezone. Vozačima preostaju strpljenje, rad od kuće gdje je moguće ili odabir alternativa poput brze ceste kroz Zagoru – pod uvjetom da ih vjetar i vremenske prilike poštede.
Iz lokalnih uprava poručuju da trenutna neugodnost otvara vrata trajnom rješenju. No do ljeta 2026. – kad bi most na Širini trebao biti gotov – jug Dalmacije morat će istrpjeti, kako sami vozači kažu, „biblijske” kolone.