Ministar turizma Tonči Glavina posljednjeg je dana lipnja, ohrabren preliminarnim brojkama koje pokazuju nastavak rasta dolazaka i noćenja, pozvao javnost da tijekom srpnja i kolovoza „prestane govoriti o cijenama” u hrvatskom turizmu i o toj temi raspravlja tek na jesen. Razlog, prema ministrovu objašnjenju, jest da negativni komentari o poskupljenjima ne bi odvratili last-minute goste niti narušili promociju zemlje u glavnoj sezoni.
Glavinin je apel izazvao val kritika, osobito među stanovnicima obale koji ne iznajmljuju apartmane niti rade u ugostiteljstvu, ali moraju plaćati sve skuplje osnovne namirnice i usluge. U mnogim trgovinama u priobalju ovih se dana cijene mijenjaju toliko brzo da ih se, kako tvrde kupci, „jedva stigne polijepiti” na police.
Primjeri nerazmjera posebno su upadljivi: plastična bočica vode od pola litre u pulskoj Areni stoji 4 eura, dok se ista količina na atenskoj Akropoli prodaje za 0,50 eura. Kritičari stoga optužuju vlast da je stvorila kulturu u kojoj se turista doživljava „poput jabuke koju valja oguliti što preciznije”, pritom zanemarujući domaće stanovništvo koje cijene plaća svih 365 dana u godini.
Ekonomisti podsjećaju da tržište funkcionira dokle god su turisti spremni plaćati, ali upozoravaju da preveliko oslanjanje na kratkoročni profit može dugoročno naštetiti reputaciji destinacije. Zagrepčanin ili Berlinčanin Split može ocijeniti preskupim nakon četiri dana odmora; Splićani isti teret nose cijele godine, a tijekom ljetnih mjeseci on za mnoge postaje „neizdrživo skup”.
Ministrova poruka da se o poskupljenjima govori tiše – ili nikako – time se našla na udaru onih koji drže da je javna rasprava nužna upravo sada, dok troškovi života ubrzano rastu. Kritičari zaključuju da poziv na šutnju zapravo traži od građana da „nanose štetu samima sebi” kako bi državna blagajna, zahvaljujući visokom PDV-u, zadržala rekordne prihode od turizma.