Internet je ubio video zvijezdu – doslovno. Nakon pune 44 godine neprekidnog emitiranja, prvi 24-satni glazbeni kanal na svijetu odlazi u povijest. Paramount Global potvrdio je da će posljednjeg dana ove godine zauvijek utišati pet MTV-jevih specijaliziranih postaja: MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV i MTV Live.
Prvi će se signal ugasiti u Ujedinjenom Kraljevstvu i Irskoj, a potom slijede Francuska, Njemačka, Austrija, Poljska, Mađarska, Australija i Brazil. Glavni razlog – publika je spotove odavno preselila na YouTube, društvene mreže i, sve češće, Spotify.
„Stvarno sam tužna i pomalo u nevjerici”, priznala je nekadašnja VJ-ica Simone Angel. „Moramo podržati te umjetnike, svi moramo ponovno plesati i slušati glazbu… na MTV-u je sve bilo na jednom mjestu. Zato me ovo stvarno rastužuje.”
Od „Video Killed the Radio Star” do globalnog mosta
MTV je 1. kolovoza 1981. započeo rad simboličnim spotom grupe Buggles „Video Killed the Radio Star”. Do kraja 80-ih postao je glavna arterija pop kulture: Jacksonov „Thriller”, 16-satni Live Aid 1985., vlastite Video Music Awards – sve se najprije gledalo upravo ondje. Angel se prisjeća „divljih” 90-ih kada je MTV Europe, s procijenjenih 100 do 150 milijuna gledatelja, bio „prethodnica interneta”. Čak je i Mihail Gorbačov poručio vodstvu kanala da je „glazba postigla više od projektila”, probijajući željeznu zavjesu i nudeći mladima pogled u zapadni životni stil.
Promjena identiteta i polagana erozija
Ulaskom u novo tisućljeće MTV postupno zamjenjuje spotove reality emisijama i brendiranim serijama. Godine 2011. britanski matični kanal u potpunosti izbacuje glazbeni program, prebacujući ga na tematske postaje. Iako su one i dalje nalazile publiku – u srpnju ove godine MTV Music je u Ujedinjenom Kraljevstvu privukao 1,3 milijuna gledatelja, a MTV 90s gotovo 949 tisuća – brojke nisu bile dovoljne za Paramountovu računicu.
Što ostaje
Brend MTV-ja nastavit će živjeti na digitalnim platformama, a prestižne nagrade VMA i EMA zasad ostaju u planu, premda su europske EMA trenutačno „na ledu” dok se dovršava spajanje s kompanijom Skydance Media. No televizijska forma, ona koja je desetljećima diktirala što ćemo pjevušiti i kako ćemo izgledati, uskoro će postati tek nostalgična fusnota.
Posljednjeg dana 2025. – kada se ugasi i zadnji signal – MTV će za mnoge ostati sjećanje na vrijeme kad je, barem na malim ekranima, glazba imala svoje stalno i nezaobilazno mjesto.