Riječki projekt obnove broda-muzeja „Galeb” ponovno ulazi u fazu neizvjesnosti. Tvrtka Dalmont d.o.o., koja od 2019. vodi radove na prenamjeni plovećeg spomenika, predala je 19. rujna 2024. zahtjev za dodatnih 4,4 milijuna eura zbog, tvrde, rasta troškova materijala i radne snage. Stručna provjera naručena od Grada Rijeke utvrdila je, međutim, da je opravdano isplatiti najviše oko 600 000 eura.
Gradonačelnica Iva Rinčić potvrdila je da se “traže pravni i financijski modeli” kako bi se razlika, u onom dijelu koji je opravdana, ipak pokrila. „Jasno je da brojke ukazuju na loše promišljen i nepripremljen projekt, nejasne perspektive i održivosti, te dugoročni uteg za proračun Grada Rijeke”, poručila je vijećnicima kojima je, neposredno uoči sjednice, prvi put dostavljen cjelovit pregled svih troškova.
Ukupni račun od 2008. do 2031. mogao bi dosegnuti gotovo 26 milijuna eura. Od toga se za samu rekonstrukciju „Galeba” već potrošilo približno 10,8 milijuna eura, iako je osnovni ugovor 2019. bio vrijedan 7,8 milijuna. Ugovor je do danas doživio čak 14 dodataka, a radovi su formalno završeni 30. rujna 2024.
Europski fondovi pokrivaju tek manji dio: za „Galeb” je dosad povučeno nešto manje od 4,1 milijun eura, dok su dvije trećine financirane sredstvima gradskog proračuna. Zbog kašnjenja komercijalnih sadržaja – hostela, restorana i muzejske postave – Grad je sredinom listopada zatražio produljenje roka provedbe projekta „Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine” do 31. prosinca 2026.
Održavanje će, po ugovornim obvezama, dodatno opteretiti gradske financije:
• oko 1 milijun eura godišnje za plaće 16 zaposlenika muzeja na „Galebu”, posadu, dokovanje, režije i osiguranje; • približno 100 000 eura za plaće četvero zaposlenika u obnovljenoj Palači šećera; • oko 36 000 eura godišnje za tekuće održavanje objekta.
Brod je 2006. proglašen kulturnim dobrom, a zbog zapuštenog stanja Ministarstvo kulture je 2007. naložilo hitnu zaštitu. Grad Rijeka postao je vlasnik 2009. i, nakon niza premještaja, 2025. privezao „Galeb” na riječki lukobran. Sada, međutim, gradski vijećnici – šokirani svotom od 26 milijuna eura – sve glasnije propituju isplativost investicije i traže nove modele upravljanja kako bi povijesni brod izbjegao potonuće u proračunskom minusu.