Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs osvrnuo se na praksu Osnovne škole Dobri u Splitu, u kojoj se umjesto školskog zvona prije nastave i velikog odmora pušta glazba.
„Škole to mogu odlučiti, nemamo ništa protiv toga. Dok nam netko ne predoči jasne znanstvene pokazatelje da takav potez ima utjecaja… smatram da sigurno glazba ne škodi, ali nema potrebe da donosimo takav propis na razini cijele Republike Hrvatske”, poručio je ministar.
Pad broja učenika i prazna mjesta na fakultetima
Fuchs je upozorio da je demografska slika zemlje „loša” te da se kontinuirano smanjuje broj učenika upisanih u prvi razred. U posljednjih deset godina, kako je naveo, učenika je „manje za nekoliko tisuća”, a sve je više nepopunjenih mjesta na sveučilištima, što smatra zabrinjavajućim trendom na koji Vlada, kako kaže, „obraća pozornost”.
Jedna smjena i cjelodnevna škola
Prema ministrovim riječima, cilj je da sve osnovne škole u Hrvatskoj prijeđu na rad u jednoj smjeni. To je, istaknuo je, preduvjet za provedbu eksperimentalnog programa cjelodnevne škole. Program, koji je prije dvije godine izazvao „burne reakcije”, danas, tvrdi Fuchs, „žele svi” jer pokazuje „izvrsne rezultate”.
Višak i manjak nastavnika
Govoreći o kadrovskim izazovima, ministar je kazao da je pojam viška učitelja „relativan” i pojavljuje se u razrednoj nastavi kao izravna posljedica pada broja učenika. Zbog toga je izmijenjen dio zakonskih propisa kako bi učitelji, uz dodatnu edukaciju, mogli raditi u vrtićima ako postanu tehnološki višak. Istodobno se bilježi manjak nastavnika fizike, matematike i biologije.
Zaključno, dok splitski primjer škole bez zvona pokazuje koliko su obrazovne ustanove slobodne kreirati vlastitu atmosferu, ministarstvo se fokusira na sustavne promjene koje bi trebale odgovoriti na demografske i kadrovske izazove te školama osigurati uvjete za rad u jednoj smjeni i eventualno uvesti cjelodnevnu nastavu.