Fra Ivo Marković, teolog, profesor i dugogodišnji mirovni aktivist, iskoristio je promociju knjige „Aduti” Mufida Memije u Sarajevu kako bi još jednom upozorio na, kako kaže, opasne obrasce nacionalizma koji se šire regijom.
Govoreći o naslovu Memijine knjige, Marković ga je povezao s velikim Thompsonovim okupljanjem u Zagrebu i usponom Donalda Trumpa, ocijenivši kako se radi o „kršćanskom nacionalizmu” u kojem se vjera pretvara u instrument moći. „To je posve suprotno izvornom kršćanstvu koje je religija ljubavi, religija nemoći”, naglasio je fratar.
Posebno je kritizirao glazbenika Marka Perkovića Thompsona te krug umjetnika i crkvenih ljudi koji ga podupiru. „Tako reducirano kršćanstvo promovira Thompson i neki mu biskupi u Hrvatskoj pišu paganske tekstove za glazbu”, ustvrdio je, dodavši kako se slični trendovi mogu vidjeti „u svim religijama kada se klanja zlatnom teletu nacije”.
Marković je podsjetio i na vlastito iskustvo s Thompsonova koncerta otprije više od deset godina. Prepričao je kako je glazbenik na pozornicu stigao „u procesiji uz kombinaciju najduhovnijih kršćanskih pjesama i hrvatskog folk-rocka”, da bi potom „žestokim pokretom zabio mač u oltar”, što je fratar doživio kao „blasfemiju”.
Analizirajući Thompsonov repertoar, svećenik tvrdi da se u njemu nalaze i religijski motivi, ali „najviše ima onog jednog nesocijaliziranog plemenskog mentaliteta” i „puno mržnje na kraju”. Prema njegovu mišljenju, takva estetika „mobilizira hrvatski katolički narod protiv nekoga” i predstavlja „degradiranu upotrebu religioznosti u potrošnji jeftine glazbe”.
Starije izjave fra Ive Markovića ovih su dana ponovno počele kružiti društvenim mrežama, potaknute najavom Thompsonova koncerta 27. prosinca u Areni Zagreb. Dio građana već upozorava da bi eventualna zabrana zbog uzvika „ZDS” mogla rezultirati prosvjedima ispred dvorane.
Thompsonov tim zasad nije odgovorio na nove Markovićeve prozivke, dok javna rasprava o granicama slobode govora, vjere i nacionalnih simbola ponovno dobiva na intenzitetu kako se približava datum zagrebačkog nastupa.