Ford je ponovno presložio svoje električne ambicije. Umjesto prijašnjeg cilja da do 2030. čisto baterijska vozila čine 40 % globalne prodaje, tvrtka sada planira da polovicu ukupnog volumena čine različiti pogoni – od blagih i klasičnih hibrida, preko plug-in modela s produženim dosegom, do potpuno električnih automobila.
• Gotovo svaki Fordov model dobit će hibridnu inačicu, najavili su čelnici kompanije. • Veliki potpuno električni pick-up više se neće proizvoditi; pogon u američkoj saveznoj državi Tennessee bit će preusmjeren na vozila s benzinskim motorima. • Sljedeća generacija F-150 Lightninga bit će plug-in hibrid s tehnologijom proširenog dometa (EREV) koja kombinira električni pogon i mali benzinski agregat za punjenje baterije. Ford za takav kamionet obećava doseg veći od 1 100 kilometara i poboljšanu vučnu sposobnost.
„Ford je na tragu onoga što traže kupci”, poručio je predsjednik odjela Ford Blue i Ford Model e Andrew Frick, podsjetivši da „baterijska vozila trenutačno čine oko 7,5 % novih prodaja u SAD-u”. Frick ističe i kako je tržište promijenilo smjer nakon smanjenja državnih poticaja za električna vozila.
Tvrtka ipak ne odustaje od struje u potpunosti. U 2027. planira predstaviti srednje veliki električni pick-up s početnom cijenom oko 30 000 dolara, prvi iz niza „pristupačnih” EV-a koje razvojni tim u Kaliforniji radi na univerzalnoj platformi.
Višak tvorničkih kapaciteta za baterije Ford će preusmjeriti u posve novo poslovanje sa stacionarnim sustavima za pohranu energije. Plan je proizvodnja jeftinijih i dugotrajnijih LFP baterija za elektroprivrede i podatkovne centre.
Na europskom tržištu otkazan je projekt potpuno električnog dostavnog kombija. Umjesto toga Ford se udružuje s Renaultom kako bi razvio najmanje dva mala električna modela pod vlastitom markom. Direktor Jim Farley taj je potez opisao kao „borbu za naš život” u natjecanju s povoljnim kineskim vozilima.
Za sjevernoameričke kupce proizvest će se i novi benzinski komercijalni kombi, čime Ford dodatno širi ponudu konvencionalnih pogona u segmentu gospodarskih vozila.