Talijanski proizvođač luksuznih automobila Ferrari posljednjih je šest mjeseci ograničio količine vozila koje šalje na britansko tržište. Odluka dolazi nakon ukidanja povlaštenog poreznog statusa za tzv. "non-dom" rezidente i drugih mjera koje pogađaju najbogatije stanovnike Ujedinjenog Kraljevstva.
Glavni direktor Benedetto Vigna izjavio je da se prodaja „stabilizirala” otkako je broj vozila za Britaniju smanjen. Prema njegovim riječima, dio imućnih kupaca napustio je zemlju zbog novih poreza, ali na pad vrijednosti rabljenih Ferrarija utječu i drugi faktori, među njima i činjenica da se automobili s upravljačem na desnoj strani teže preprodaju na kontinentu.
Britanska vlada je u travnju ukinula povoljan porezni tretman za rezidente koji se deklariraju kao nedomicilni, a najavljeno je i dodatno oporezivanje imućnijih uoči skorog proračuna. Iako ministarstvo financija umiruje javnost tvrdnjama da glasine o masovnom odlasku bogataša predstavljaju „zastrašivanje”, promjene su već ostavile traga na tržištu luksuznih automobila.
Strah od gubitka bogate klijentele doveo je do kolebanja u tzv. rezidualnim vrijednostima, odnosno očekivanim cijenama rabljenih vozila nakon isteka leasinga. Podaci internetske platforme AutoTrader pokazuju da je vrijednost modela Purosangue od siječnja do listopada pala za 12,2 %, dok je SF90 Stradale zabilježio pad od 6,6 %. Posljednjih mjeseci cijene se ipak postupno smiruju.
Za ilustraciju, superautomobil 296 GTB lansiran 2022. koštao je u salonu od 256 275 funti, dok se rabljeni primjerci nude za oko 189 490 funti.
Manja ponuda novih vozila trebala bi pomoći očuvati cijene rabljenih, ali ostaje pitanje hoće li fiskalne mjere potaknuti daljnju selidbu bogatih kupaca i dodatno zakomplicirati Ferrarijeve planove za britansko tržište.