Brazilski proizvođač zrakoplova Embraer ubrzava ofenzivu na najveće svjetsko tržište, najavljujući gradnju montažnih pogona u Sjedinjenim Državama i nabavu američkih komponenti u vrijednosti 21 milijarde dolara do 2030. godine.
Izvršni direktor Francisco Gomes Neto potvrdio je da je tvrtka prošlog tjedna odahnula kada su „zrakoplovi“ izostavljeni iz najnovijeg Trumpova paketa od 50 % carina na brazilsku robu. Ipak, Embraerovi avioni i dalje podliježu postojećoj stopi od 10 %: „bilo bi nam puno lakše da carina iznosi nula posto“, rekao je Gomes Neto, dodajući da vjeruje kako bi ukidanje nameta otvorilo put prvim američkim narudžbama.
Tvrtka godinama pokušava probiti led kod američkih prijevoznika. Popularni uskotrupni E195-E2 prodan je u Europi, ali ne i u SAD-u, dok se manji E175-E1, zbog niže težine i poštivanja sindikalnih ograničenja, nameće kao ključan za regionalne linije. U tom segmentu Embraer se izravno sučeljava s Airbusovim modelom A220 koji već lete u flotama Delte i JetBluea.
Paralelno, Embraer lobira u Pentagonu. Ako Washington naruči vojni transportni zrakoplov KC-390, Brazilci su spremni uložiti 500 milijuna dolara u američki pogon gdje bi se taj model sklapao. KC-390 cilja tržište na kojem trenutačno dominira Lockheed Martinov C-130 Hercules. „Znamo da je konkurencija žestoka, ali silno se želimo dokazati i vjerujemo da imamo šanse“, poručuje Gomes Neto, otkrivši tek da na projektu surađuju s „relevantnim partnerom“ u SAD-u.
Unatoč tarifnim preprekama i moćnim domaćim suparnicima, Embraer vidi priliku: „Vjerujemo da bismo mogli dobiti narudžbu“, kaže čelnik kompanije, uvjeren da bi američko tržište moglo postati novi katalizator rasta brazilskog zrakoplovnog diva.