PULA – Šesnaesti Audioart, trodnevni festival eksperimentalne i improvizirane glazbe u organizaciji udruge Kulturban, ponovno je pretvorio pulski Rojc i Galeriju Novo u laboratorij hrabrih zvučnih istraživanja.
Prvu večer u Galeriji otvorio je multimedijalni umjetnik Marko Cicilijani radom „Why Frets?“ predstavljenim u tri forme: audiovizualnom performansu, instalaciji i performativnom predavanju. U „Why Frets? — Requiem for the Electric Guitar“ Cicilijani je publici servirao izmišljenu povijest električne gitare, od navodnog izuma pickupa 1833. do njezina „posljednjeg javnog nastupa“ 2033. Interaktivni vizuali, koji kreću poput klasične PowerPoint prezentacije, postupno prerastaju u živu digitalnu scenografiju. Instalacija „Why Frets? — Tombstone“ četiri je heavy-metal gitare isprepletene u jedinstvenu skulpturu čije se ugađanje mijenja svakim pomakom publike.
Druga večer seli u Rojc. Avangardni francuski gitarist Julien Desprez otvara program eksplozivnim solažama, a potom pozornicu preuzimaju Mislav Režić i Gordan Tudor koji, od 2020., stapaju saksofon, klasičnu i električnu gitaru s elektronikom. Kulminacija večeri pripala je slovenskoj umjetnici Maji Osojnik; koristeći glas, bas blokflautu, terenske snimke i lo-fi elektroniku, spajala je jednostavne pjesme s apstraktnim zvučnim pejzažima.
Završni dan donio je hipnotični set austrijskog turntablista Dieb 13 – Dietera Kovačiča, čiji su šumovi s gramofona i magnetofonskih vrpci postavili scenu za eksplozivni nastup trija Mopcut (Lukas König – bubnjevi, sampler; Audrey Chen – glas, elektronika; Julien Desprez – gitara). Publika je odgovorila oduševljenjem na valove ritmičke buke i slojevitih tekstura kojima je zatvoren još jedan Audioart.
Festival je još jednom potvrdio status Pule kao važnog regionalnog središta eksperimentalne glazbe, dok organizatori već najavljuju nova „neukrotiva“ zvučna iznenađenja za 17. izdanje.