Dramatična upozorenja o „godini istine” i „raspadu turizma” u Dubrovniku zasad se nisu obistinila. Iako su se od završetka prošle sezone nizali naslovi koji su predviđali pad interesa – pa čak i savjetovali gostima da „zaborave Dubrovnik” – podaci iz prvih mjeseci ovog ljeta pokazuju drukčiju sliku.
• U privatnom smještaju trenutačno posluje tri do pet posto više iznajmljivača nego lani, što je pojačalo konkurenciju među domaćinima. • Unatoč većem broju kreveta, ukupni turistički promet nije slabiji: dolazaka je možda nešto manje, ali je broj noćenja veći.
Za same iznajmljivače sezona zato jest izazovnija jer se bore za svakog gosta, no turistička slika grada ostaje stabilna. Sugovornici iz sektora ocjenjuju da je dulji boravak turista „poželjna pojava”, premda priznaju kako zabrinjava rast ponude koja pritišće cijene i profitabilnost pojedinačnih domaćinstava.
Premda se medijski naglašava opasnost od „preopterećenosti” i „zasitiva destinacije”, zasad se pokazuje da je Dubrovnik zadržao privlačnost te čak potaknuo goste da ostanu dulje. Glavni izazov za budućnost, upozoravaju stručnjaci, bit će održati ravnotežu između rasta kapaciteta i kvalitete usluge kako bi grad dugoročno ostao konkurentan.