Povodom Nacionalnog dana sigurnosti cestovnog prometa, koji se obilježava 21. listopada, nadležna ministarstva i policija lansirali su kampanju pod nazivom „Dva kotača nisu igračka! Sigurnost je prva zadaća”. Cilj je, kako navode organizatori, educirati vozače električnih romobila i bicikala o važećim propisima, upozoriti na najčešće prekršaje te senzibilizirati javnost prema ranjivosti te skupine sudionika u prometu.
Kampanja obuhvaća tiskane letke, jumbo plakate te reklamne poruke na radiju i televiziji. Plan je informirati građane, osobito mlađe korisnike romobila, da se pridržavaju ograničenja brzine, koriste zaštitnu opremu i poštuju pješake na pločnicima.
Dio javnosti, međutim, drži da takav pristup nije dovoljan. Kritičari ističu kako su upravo pješaci, a ne vozači romobila, najugroženiji na nogostupima te da je edukacija bez strožih sankcija nedostatna. Kao primjer odlučnijeg postupanja spominje se ideja da policija pri težim prekršajima privremeno oduzme romobil te roditeljima maloljetnih prekršitelja izrekne novčane kazne od nekoliko tisuća eura. Prema tom prijedlogu, javno objavljene visoke kazne brzo bi utjecale na ponašanje i smanjile opasnost na pločnicima.
Dosad su električni romobili u hrvatskim gradovima izazvali brojne rasprave o sigurnosti. Vožnja brzinama od 30 do 40 kilometara na sat, često bez kacige, dovodi do sudara s pješacima i drugih nesreća, no točni podaci o broju incidenata još nisu objavljeni. Ipak, pritisak građana raste, a kampanja dolazi u trenutku kada se očekuje donošenje preciznijih zakonskih mjera za ovu relativno novu kategoriju vozila.
Hoće li informativni plakati i radijske poruke polučiti željeni učinak ili će se država morati okrenuti strožim kaznama, pokazat će idući mjeseci. Za sada je jasno tek da romobili više neće biti tretirani kao bezopasna dječja igračka i da se pitanje njihove regulacije probilo u vrh javnog interesa.