Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek najavio je da će iduće godine početi projektiranje, a ubrzo potom i gradnja nizinske pruge od Karlovca do Rijeke – investicije procijenjene na oko 3 milijarde eura. Radovi bi, prema njegovim riječima, trebali potrajati sedam do osam godina.
Pruža je ključna za daljnji rast Luke Rijeka i razvoj njezinih logističkih kapaciteta. Izgradnjom bi se, napomenuo je Tušek, otvorila mogućnost da se dio riječkog teretnog terminala premjesti na Krk, gdje već djeluju LNG postrojenje i infrastruktura Janafa.
„Sektori prometa i logistike trenutačno su najpropulzivnije grane hrvatskog gospodarstva, a u ceste, željeznicu i pomorsku infrastrukturu ulažu se milijarde eura”, istaknuo je državni tajnik.
Kao primjer naveo je veliku privatnu investiciju u riječki terminal – blizu 250 milijuna eura u prvoj fazi i jednako toliko u drugoj – kojom su, tvrdi, potpuno promijenjeni logistički kapaciteti riječke luke.
Usporedno s nizinskom prugom, država priprema i niz drugih željezničkih projekata:
• do kraja godine putnici bi se trebali voziti novom prugom između Dugog Sela i Koprivnice u oba smjera; • pred potpisivanjem je ugovor za dionicu Hrvatski Leskovac – Karlovac, vrijednu oko 250 milijuna eura; • u završnoj je fazi odabir izvođača za dionicu Dugo Selo – Novska, procijenjenu na 750 milijuna eura.
Prema Tušeku, sredstva za sve navedene projekte već su osigurana iz državnog proračuna i fondova Europske unije.
Direktor Sektora za promet Hrvatske gospodarske komore Dario Soldo poručio je da Hrvatska posjeduje „izniman geostrateški položaj koji još nije dovoljno iskorišten” te da će ulaganja u željezničku infrastrukturu, luke i pozadinske terminale dodatno povećati konkurentnost hrvatskog gospodarstva.