Nakon više od dva mjeseca intenzivnih priprema u Brodogradilištu Viktor Lenac danas je dovršena ključna faza obnove najvećeg doka – Doka 11. Tijekom četverosatne jutarnje operacije uspješno je ugrađen i drugi novi ponton, čime je praktički zaključen najzahtjevniji dio projekta.
Član Uprave brodogradilišta Luka Hrboka potvrdio je da je zahvat protekao „u najboljem redu”. Novi ponton dugačak je 78 metara, širok 24 i visok gotovo osam metara, a sadrži oko 1 900 tona čelika.
Sljedećih tjedan dana radit će se na integraciji pontona u postojeći sustav doka. Odmah potom, u Dok 11 uplovit će prvi brod nakon obnove – 183-metarski tanker „Red Garnet”, koji iz Atlantskog oceana stiže u Martinšćicu na redovni remont.
Obnova je započela prije nešto više od dvije godine, kada je odlučeno zamijeniti dva najizloženija pontona od ukupno devet koji čine Dok 11. Prema financijskim izvješćima brodogradilišta, u zahvate je dosad uloženo oko 30 milijuna eura, najvećim dijelom za gradnju novih pontona, a cjelokupni iznos financiran je vlastitim sredstvima brodogradilišta.
Oba pontona izradila je riječka tvrtka 3. maj: prvi je isporučen početkom lipnja prošle godine i odmah ugrađen, dok je drugi porinut krajem kolovoza. Iako je bilo planirano da se ugradi odmah, zahvat je odgođen zbog tehničkih poteškoća, nepovoljnih vremenskih uvjeta i zauzetosti doka tijekom prvog polugodišta.
Dovršetkom radova na drugom pontonu Viktor Lenac vraća Dok 11 u puni radni pogon, a uprava očekuje da će modernizirani dok dodatno povećati kapacitete i prihode brodogradilišta u nadolazećem razdoblju.