Stanovnici vrgorskog sela Draževitići ostali su bez kućnog telefona i interneta na gotovo dva mjeseca nakon što su radnici Županijskih cesta– tijekom rutinskog košenja trave i uklanjanja granja – nehotice oštetili razvodnu kutiju, „srce” svih priključaka u tom kraju.
„Možda je dan prije košnje trebao proći ophodar i označiti sporne točke kako se ovo ne bi dogodilo”, kaže jedan od mještana koji želi ostati anoniman. Nakon nezgode, stanovnici su danima i tjednima zvali službu za korisnike Hrvatskog telekoma (HT-a), ali tehničara nije bilo ni na vidiku.
Problem ukazuje na kronične slabosti telekom infrastrukture u Vrgorskoj krajini: 284 četvorna kilometra, 26 sela i oko 2 000 kućanstava pokriva – jedan jedini HT-ov tehničar. Ozbiljnijih ulaganja, kažu mještani, nema godinama; svaki grom redovito „skida” signal u obližnjim zaseocima, a kvarovi se krpaju tjednima.
Kad su vidjeli da „vrag odnio šalu”, mještani su se obratili medijima. HT nam je početkom kolovoza odgovorio kako je „devastiran ormar i pripadajuća oprema, nužno je ispitivanje”, te da će sanacija trajati nekoliko dana. Ipak, prošlo je gotovo dva mjeseca dok se ekipa od tri do četiri tehničara napokon nije pojavila na terenu.
Ironija, kažu stanovnici, jest u tome što se za neplaćen račun odmah stiže opomena, dok se na popravak vitalne infrastrukture čeka bezmalo 60 dana. Tek nakon što je slučaj dospio u javnost radovi su ubrzani, a telefoni i internet ponovno su proradili.
Mještani sada traže sustavnije održavanje i jasne protokole prije radova uz cestu kako bi se ovakve situacije spriječile: „Dovoljno je da netko dan ranije pogleda što stoji uz cestu i označi opremu – i poštedi nas digitalne tišine.”