Drogerijski lanac dm objavio je svoj prvi objedinjeni „Izvještaj o održivosti za poslovnu godinu 2023./2024.“, usklađen s europskom Direktivom o korporativnom izvješćivanju o održivosti (CSRD) i ESRS standardima.
Dokument obuhvaća rezultate iz 14 zemalja u kojima posluju dvije podgrupe — dm Njemačka (Njemačka i Poljska) te dm Austrija, koja uključuje Hrvatsku i još deset država srednje i jugoistočne Europe.
„Kao tvrtka koja u središte poslovanja stavlja ljude, na sebe smo preuzeli odgovornost da … damo trajni doprinos zajednici i okolišu“, poručio je direktor dm-a Mirko Mrakužić, istaknuvši da izvještaj po prvi put na jednom mjestu prikazuje ciljeve i mjere grupe.
Ključni naglasci izvještaja
• Oko 67 % energetskih potreba dm grupe dolazi iz obnovljivih izvora. • U 2023. upotreba ambalažnog materijala za proizvode dm marke smanjena je za gotovo 30 % u odnosu na 2018. • Digitalni račun, uveden u Njemačkoj, Austriji, Hrvatskoj i Sloveniji, 2024. je uštedio više od 7 500 kilometara papira. • Pilot-projekt generativne umjetne inteligencije pokazao je potencijal za održiviji dizajn proizvoda.
Rezultati u Hrvatskoj
U hrvatskim prodavaonicama udio „zelene struje“ dosegnuo je 74 %. Prelaskom 31 trgovine s fosilnih goriva na električnu energiju dm je:
– smanjio emisije CO₂ za 247 tona; – snizio prosječnu potrošnju energije za 25 %; – ukupnu godišnju potrošnju smanjio za 19 %.
Tvrtka je usto uvela sustav upravljanja energijom prema normi ISO 50001:2018 i pojačala digitalizaciju procesa.
Izvještaj, podijeljen u četiri poglavlja, detaljno analizira okolišne, društvene i upravljačke (ESG) ciljeve grupe te korake potrebne za njihovo ostvarenje, s posebnim naglaskom na razvoj proizvoda vlastite marke i odnos s kupcima i zaposlenicima.
Objavom dokumenta dm želi potvrditi dugogodišnju orijentaciju prema održivom razvoju i zadati jasne smjernice za iduće godine u svim zemljama u kojima posluje.