Celine Song, redateljica dvostruko oscarski nominiranog filma „Past Lives”, u New Yorku je predstavila svoju drugu cjelovečernju priču o ljubavi – „Materialists”. Premda na prvi pogled riječ je o klasičnoj romantičnoj komediji s glamuroznom postavom Dakota Johnson–Pedro Pascal–Chris Evans, Song u film ugrađuje neobično konkretan obračun s novcem, klasom i tržišnom logikom modernih dejting-aplikacija.
„Naša financijska pismenost je totalno promašena”, kaže 36-godišnja redateljica za vrijeme doručka u Manhattanu. Smeta joj što se lik privatnog investitora u filmu uporno naziva milijarderom: „Ako si milijarder, stan od 12 milijuna dolara nije ti luksuz, to ti je sitniš.” Upravo taj podatak – penthouse od 12 milijuna dolara u njujorškoj četvrti Tribeca – postaje lajtmotiv njezina filma o spojevima preko klasnih granica.
U „Materialists” sve je ispisano crno na bijelo: matchmakerica Lucy (Johnson) gostu na svadbi hladno iznese da zarađuje „80 tisuća dolara godišnje prije poreza”; Harry (Pascal) živi u spomenutom penthouseu, dok konobar John (Evans) dijeli stan s trojicom cimera u Sunset Parku. Scenografija je, govori Song, precizno modelirana prema cijenama najma koje je sama istraživala na Zillowu.
Inspiraciju je povukla iz vlastitog polugodišnjeg posla profesionalne spajalice u New Yorku. „Klijenti su mi doslovno davali popis ljudi koje ni ne žele da ih ‘udari munja’. Pritom bi, bez srama, rangirali rase i izgovarali ‘ne Azijatima’ – nešto što ne bi priznali ni terapeutu”, prisjeća se. Prekretnica u pisanju došla je kad je na galavečeri srela kolegu s fakulteta: ona je bila uzvanica, on konobar. „Shvatila sam da zapravo snimam film o klasi. Sve velike ljubavne priče to jesu.”
Iako ne osuđuje junakinju koja računa „hladnom glavom”, Song upozorava na ekonomsku pozadinu današnjeg povratka tzv. tradwife trenda: „Američki san više nije dostižan. Skoro jedini način da preskočiš klasu je brak.”
Redateljica, rođena u Seulu, a odrasla u Kanadi prije nego što je na Kolumbiji magistrirala dramaturgiju, svjesno se poigrava holivudskim fantazijama. „Tko se osjeća više kao roba od frajera koji glumi Mandaloriana ili Kapetana Ameriku?” kaže aludirajući na Pascala i Evansa. No, uvjerena je da publika žudi baš za pričama o osjećajima: „Svi su gladni ljubavi i nježnosti.”
„Materialists” se u SAD-u već prikazuje, a u britanska kina stiže 13. kolovoza. Hoće li film probuditi rom-com žanr ili barem raspravu o stvarnoj cijeni ljubavi, tek treba vidjeti, ali Song je svoj recept već jasno izračunala – do zadnjeg dolara.