Kineski proizvođač električnih vozila BYD zabilježio je snažan udarac na zaradu u drugom tromjesečju, potvrđujući koliko je tržišna bitka za kupce električnih automobila u zemlji postala žestoka.
• Prihod od travnja do lipnja dosegnuo je 201 milijardu juana (oko 28,2 milijarde dolara), što je 14 % više nego lani u istom razdoblju. • Neto dobit istodobno je potonula 30 %, na 6,4 milijarde juana.
U poslovnom izvješću uprava kompanije ističe da je domaće tržište zahvatila „pojačana” cjenovna konkurencija koja je poprimila „pravu groznicu”. Prosječna prodajna cijena automobila u Kini pala je otprilike petinu u posljednje dvije godine, na blizu 165 000 juana.
Konkurentski pritisak BYD se nadmeće s domaćim rivalima poput Nia i XPenga, ali i s američkim Teslom. Kako bi zadržao korak, tvrtka je u sve modele ugradila sustav za pomoć u vožnji „God’s Eye” te predstavila tehnologiju iznimno brzog punjenja. Taj potez natjerao je konkurente, uključujući Leapmotor, Geely i Toyotu, da ubrzaju vlastite ponude pametnih i cjenovno pristupačnih modela.
Vlada reagira Zbog rata cijenama, kinesko ministarstvo trgovine najavilo je strože smjernice kako bi zaštitilo trgovce i dobavljače te spriječilo prelijevanje gubitaka na čitav sektor. Udruga trgovaca dodatno je upozorila proizvođače da usklade proizvodnju s potražnjom i prestanu prebacivati višak vozila u autosalone.
Izazovan plan prodaje BYD za 2024. cilja prodaju 5,5 milijuna vozila, no do kraja srpnja isporučeno je tek 2,49 milijuna. Unatoč pritiscima, kompanija ostaje najveći proizvođač električnih automobila na svijetu, s prihodima koji nadmašuju Teslu.