Europska komisija pokrenula je novu istragu protiv Googlea kako bi utvrdila potiskuje li tehnološki div sadržaj medijskih kuća u rezultatima pretraživanja kada portali objavljuju sponzorirani ili komercijalni materijal.
Istraga se vodi prema pravilima Akta o digitalnim tržištima (DMA) i usmjerena je na Googleovu politiku „site reputation abuse”, internu mjeru kojom kompanija nastoji spriječiti zlouporabe pozicioniranja u tražilici. Bruxelles sumnja da takva praksa ograničava izdavače u suradnji s trećim stranama te im otežava monetizaciju vlastitih platformi.
„Istražit ćemo kako bismo osigurali da medijski izdavači ne gube značajne prihode u osjetljivom trenutku za industriju”, poručila je povjerenica za tržišno natjecanje Teresa Ribera.
Iz Komisije napominju da ih ne zabrinjavaju antispam mjere kao takve, već moguće kršenje obveza prema izdavačima. Ako se potvrdi povreda DMA-a, Googleu prijete kazne i do 10 % globalnog prometa te dodatne sankcije za svako daljnje nepoštivanje.
Google brani svoju praksu. Glavni znanstvenik tvrtke Pandu Nayak upozorio je da bi „ovo iznenađujuće novo istraživanje moglo nagraditi loše aktere i narušiti kvalitetu rezultata pretraživanja”. Tvrtka tvrdi da je politika ključna u borbi protiv „obmanjujućih pay-for-play taktika” koje ruše relevantnost pretrage.
Današnja istraga dolazi nakon što je Komisija u ožujku preliminarno zaključila da je Google prekršio DMA samopreferenciranjem vlastitih usluga u tražilici te ograničavanjem alternativnih sustava naplate u trgovini aplikacija Play. Iako se zasad nije posegnulo za globama, novi slučaj podiže pritisak na tvrtku da preispita svoje postupanje prema medijskim izdavačima.