Relikvije petnaestogodišnjeg informatičkog genija Carla Acutisa već mjesecima privlače hodočasnike u Rim i Asiz – od djelića drvenog kreveta do pramena kose zaključanog u prozirnom relikvijaru. Devetnaest godina nakon što je preminuo od leukemije, Acutis će u nedjelju biti kanoniziran zajedno s Pierom Giorgiom Frassatijem, a obred će voditi papa Leo XIV.
U rimskoj crkvi Sant’Angela Merici izloženi su predmeti druge i treće klase: komadić pulovera, odrezak posteljine, trnje iz kreveta. Župnik Danilo Spagnoletti tvrdi da relikvije ohrabruju mlade vjernike: „Praying close to a saint’s remains helps them to face difficulties in life.”
Prvoklasne relikvije nalaze se u Asizu. Tamo tijelo „Božjeg influencera” počiva iza stakla, odjeveno u omilenu plavu trenirku, traperice i tenisice, dok mu je srce pohranjeno u zlatnoj kustodiji u katedrali San Rufino. Dijelovi perikarda već su obišli svijet uoči kanonizacije.
Rođen u Londonu, Acutis se s roditeljima preselio u Milano kada je imao četiri mjeseca. Iako obitelj nije bila izrazito pobožna, odmalena je svakodnevno odlazio na misu i molio krunicu. Kao talentirani programer izrađivao je internetske stranice za katoličke zajednice, a najpoznatija je baza euharistijskih čuda. PlayStation je, kaže majka Antonia Salzano, ograničavao na sat tjedno kako ga tehnologija „ne bi iskorištavala”.
Brza procedura proglašenja – dvije službeno priznate čudesne ozdravljenja, jednog dječaka u Brazilu i jednog studenta u Firenci – dio je nastojanja Crkve da približi vjeru digitalnoj generaciji. Relikvije su, međutim, potaknule i sumnjive online ponude, a dio vatikanskih promatrača upozorava da se od Acutisa stvara „supermodel” svetosti.
Majka svetca u nastajanju uvjerena je da je poruka njezina sina univerzalna: „Carlo reminds us that it’s possible for everyone to become a saint.”
U nedjelju se u Rimu očekuju tisuće vjernika koji žele svjedočiti trenutku kada Crkva dobiva prvog službenog sveca rođenog u 21. stoljeću – mladića koji je internet pretvorio u oltar i koji, prema riječima njegovih štovatelja, pokazuje da svetost nije stvar prošlih vremena nego modernog doba, traperica i koda.