Božićni dodaci zaposlenicima ove su godine u mnogim hrvatskim tvrtkama bogatiji nego ikad, a konkurencija za titulu najizdašnijeg poslodavca nikad nije bila veća.
Njemački trgovački lanac dm ponovno predvodi privatni sektor: djelatnicima isplaćuje božićnicu u visini cijele mjesečne plaće, a roditeljima dodaje 140 eura po djetetu do 15 godina. Prosječna neto plaća u dm-u doseže oko 1800 eura, pa pojedini radnici ulaze u blagdane s dodatkom koji premašuje većinu godišnjih bonusa na tržištu.
Turistička grupacija Valamar konkretne brojke otkrit će idućeg tjedna, no očekuje se da neće pasti ispod prošlogodišnjih 1000 eura neto (13. plaća i božićnica zajedno), čime zadržava status jednog od najvelikodušnijih poslodavaca u turizmu.
Tehnološki sektor pridružuje se utrci: zaposlenici Ericssona Nikole Tesle dobivaju poklon-bon od 133 eura, drugi dio regresa od 300 eura, 100 eura na CRO karticu te 140 eura po djetetu. „Želimo prepoznati zajednički doprinos svih zaposlenika”, poručuju iz kompanije.
Farmaceutska Pliva isplaćuje 450 eura božićnice uz dodatnih 100 eura za svako dijete, a SPAR Hrvatska raspodjeljuje između 150 i 450 eura na Moju SPAR karticu, pri čemu više od 2800 radnika prima najviši iznos.
U maloprodaji Konzum izdvaja više od 2,6 milijuna eura za božićnice i darove za djecu za preko 10 000 zaposlenih, dok obiteljski KTC svim radnicima bez razlike isplaćuje po 300 eura.
Niz tvrtki tek će objaviti ovogodišnje iznose. Prošle godine Atlantic Grupa je isplatila 700 eura neto i 140 eura po djetetu, a turistički Aminess Hotels & Resorts do 600 eura božićnice, 140 eura za dijete i dar u naravi od 133 eura.
Državni sektor ne zaostaje potpuno. Najveću božićnicu ponovno daje HEP Grupa – 497,71 eura po radniku, treću godinu zaredom. Slijede Janaf sa 350 eura (28 eura više nego lani) i FINA s 350 eura. Zaposlenici HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Infrastrukture dobivaju po 250 eura, dok su u Hrvatskim cestama bonusi porasli na 200 eura. Najskromnija je Hrvatska narodna banka sa 160 eura.
Iako će mnogi poslodavci konačne brojke objaviti tek u prosincu, već sada je jasno da je 2025. donio dosad najviši prosjek blagdanskih stimulacija u Hrvatskoj – znak da se poslodavci, unatoč izazovima na tržištu, bore zadržati radnike i podići motivaciju uoči blagdana.