Bina Istra od početka kolovoza privremeno smanjuje najglasnije i najteže radove na budućoj autocesti između Matulja i tunela Učka kako bi olakšala promet i svakodnevicu stanovnika tijekom vrhunca turističke sezone.
Već u lipnju tvrtka je, kažu, preuredila gradilišne faze i uklonila semaforsku regulaciju s naizmjeničnim propuštanjem vozila, pa se zadnjih mjesec i pol na toj dionici vozi znatno protočnije. Tehnički direktor Christian Santaleza naglašava da je riječ o „trenutno najvećem gradilištu u Hrvatskoj” na izrazito zahtjevnom terenu, zbog čega radovi moraju teći visokom brzinom, ali i uz stroge sigurnosne mjere.
„Što se tiče građevinske aktivnosti tijekom ove turističke sezone, sukladno svim dobivenim dozvolama, primorani smo nastaviti s radovima koje svakodnevno organiziramo na način da po zonama radova završe u što kraćem roku”, istaknuo je Santaleza. Dodao je da se faze miniranja u kamenim usjecima, koje stvaraju najviše buke i prašine, neće izvoditi tijekom kolovoza, a teška mehanizacija bit će angažirana samo kada je nužno.
Odluka je donesena nakon niza sastanaka Bina Istre s Gradom Opatijom i Općinom Matulji, na kojima su lokalne vlasti upozorile na ljetnu buku i prašinu te zatražile smanjenje intenziteta gradnje barem u gotovo popunjenim srpanjskim i kolovoškim tjednima.
Unatoč privremenom „prigušivanju” gradilišta, tvrtka ne odustaje od planiranih rokova. Najopsežniji radovi, uključujući upotrebu teške mehanizacije, trebali bi završiti do kraja ove godine, a cijela dionica otvoriti se za promet krajem 2026. godine. Time bi Istra preko tunela Učka, čvora Matulji i riječke obilaznice dobila bržu i sigurniju vezu s Kvarnerom i ostatkom Hrvatske.