Koncert grupe Bijelo Dugme u Düsseldorfu, dio velike ovogodišnje turneje sarajevske rock-legende, privukao je oko 4 000 posjetitelja – mahom s prostora bivše Jugoslavije. Njemački dnevnik Kölner Stadt-Anzeiger opisao je nastup kao glazbeni vremeplov koji je publiku vratio „u mješavinu nostalgije, sjećanja na dobra stara vremena i prve ljubavi pod suncem Jugoslavije”.
Autoru Thorstenu Breitkopfu bend je postao metafora za sentiment prema nekadašnjoj zajedničkoj državi: „Melodiju te tuge nitko ne simbolizira bolje od Bijelog Dugmeta.” Podsjetio je kako su građani Jugoslavije nekada mogli putovati „svuda”, proizvoditi za Zapad automobile poput VW Caddyja i istodobno biti popularna turistička destinacija – „sunčana i jeftina”.
Na pozornici su se ponovno udružili Goran Bregović i Mladen Vojičić Tifa, izvodeći klasike „Ružica si bila” i „Đurđevdan”. Snimke objavljene na društvenim mrežama prikazuju Tifu koji, unatoč vidljivom trudu, teško doseže energiju i raspon iz osamdesetih.
Komentari fanova to nisu propustili primijetiti: „Tifa ne može više, ali svakako respekt” i „Ne možeš više, Tifa, kao prije”, no istodobno su izrazili zahvalnost što pjesme koje ih vežu uz mladost i zajedničku prošlost još odzvanjaju uživo.
Breitkopf u tekstu podsjeća na kontrast između današnje balkanske stvarnosti – obilježene ratnim sjećanjima i nacionalističkim retorikama – i slike Jugoslavije kao relativno otvorene, nesvrstane zemlje koja je Istočnim Nijemcima predstavljala „vrhunac odmora”, a Zapadnim Nijemcima egzotičnu, pristupačnu rivijeru.
Turneja Bijelog Dugmeta nastavlja se po europskim gradovima gdje živi brojna dijaspora, ostajući, kako njemački list zaključuje, „zvučni podsjetnik na mladost u velikoj, ujedinjenoj Jugoslaviji”.