Ben Cohen, suosnivač američkog brenda Ben & Jerry’s, optužuje vlasnika marke, multinacionalnu korporaciju Unilever, da cenzurira društveni aktivizam tvrtke i „sudjeluje u korporativnom ljubljenju stražnjice Donaldu Trumpu”.
Prema Cohenovim tvrdnjama, uprava je stopirala razvoj posebnog okusa sladoleda kojim je tvrtka željela podržati mir u Gazi. Ideja je, kaže, prošla odobrenje neovisnog upravnog odbora Ben & Jerry’sa prije otprilike godinu dana, ali Unilever je odlučio da „nije pravo vrijeme” za takvu investiciju.
„Otkako je Trump izabran, sve čemu se on protivi – DEI programi, crnačka povijest, pravo prosvjednika na slobodu govora – biva cenzurirano”, ustvrdio je Cohen. Smatra da baš sada, uoči mogućeg povratka republikanskog kandidata u Bijelu kuću, „tvrtke i svi koji vjeruju u pravdu, slobodu i mir moraju dignuti glas”.
Ben & Jerry’s je kroz godine lansirao brojne „aktivističke” okuse poput „Save Our Swirled” (borba protiv klimatskih promjena), „I Dough, I Dough” (potpora istospolnim brakovima) i „Home Sweet Honeycomb” (pomoć izbjeglicama). No, okus posvećen Palestini zapeo je u ladici. Unilever poručuje da marka nije na prodaju te da ostaje „posvećena jedinstvenoj trodijelnoj misiji – proizvod, ekonomija i društvena odgovornost”.
Cohen je pokrenuo kampanju „Free Ben & Jerry’s”, želeći da Unilever proda brend skupini društveno osviještenih investitora. Dok se to ne dogodi, najavljuje kako će okus solidarnosti s Palestincima smiješati u vlastitoj kuhinji pod osobnim brendom Ben’s Best. Planira bazu od lubenice, simbola palestinskog otpora, a javnost poziva da kroz dvotjedno natjecanje predloži ime i recept. Sladoled se neće komercijalno prodavati; cilj je, kaže, skrenuti pažnju na potrebu „obnove, mira i dostojanstva za ljude u regiji”.
Ben & Jerry’s i Unilever već godinama vode sporove zbog izraelsko-palestinskog sukoba. Brend je ranije odbio prodavati sladoled na okupiranim područjima i tužio matičnu korporaciju kada je ova njegovu izraelsku podružnicu prodala lokalnom licencnom partneru. U svibnju je Ben & Jerry’s izraelske akcije u Gazi nazvao genocidom, što je nedavno potvrdila i neovisna komisija Ujedinjenih naroda.
Unilever je 2000. kupio Ben & Jerry’s za 326 milijuna dolara, pristavši da brend zadrži neovisni odbor s pravom javnog djelovanja na društvene teme. Cohen sada tvrdi da je to obećanje prekršeno te da se Ben & Jerry’su onemogućuje „pravljenje sladoleda sa svrhom”.