Globalna vrijednost turističkih putovanja mogla bi se do 2040. utrostručiti i dosegnuti čak 15 bilijuna dolara, pokazuje novo izvješće konzultantske kuće Boston Consulting Group (BCG). Danas procijenjena na oko 5 bilijuna dolara, turistička potrošnja rasla bi prosječno 7 % godišnje, a najveći dio kolača – približno 12 bilijuna dolara – odnosio bi se na domaća putovanja.
Analitičari BCG-a do zaključaka su došli proučivši obrasce putovanja na 68 tržišta te anketirajući 5 000 putnika iz 11 zemalja. Sljedeći veliki val turista, navode, stizat će s rastućih tržišta poput Kine, Indije, Saudijske Arabije i Vijetnama. Putnici iz tih zemalja trebali bi nadmašiti dosadašnje rekorderke – Sjedinjene Države, Ujedinjeno Kraljevstvo i Njemačku.
„Turisti će u skoroj budućnosti tražiti više od svojih putovanja. Bit će u potrazi za autentičnim iskustvima, osobnim razvojem te većom povezanošću s lokalnom zajednicom”, ističe Melanie Seier-Larsen, direktorica i partnerica BCG-a zadužena za Hrvatsku.
Prema njezinim riječima, upravo tu leži šansa za domaći sektor, koji se i dalje oslanja na klasičnu ponudu „sunce i more”. Seier-Larsen naglašava da Hrvatska raspolaže bogatom prirodnom baštinom i snažnom vjerskom tradicijom – posebno izdvajaju se Marija Bistrica i Sinj – što su temelji za razvoj wellness, gastronomske, kulturne i održive ponude.
Širenjem turizma prema unutrašnjosti te prilagodbom sadržaja različitim skupinama – od obitelji i poslovnih putnika do individualnih i multigeneracijskih gostiju – Hrvatska, tvrdi BCG, može postati destinacija privlačna širokom spektru budućih turista.