Čelnici europskih udruženja proizvođača automobila i dobavljača upozorili su Europsku komisiju da ciljevi za smanjenje emisija CO2 iz osobnih i lakih gospodarskih vozila više nisu dostižni u zadanim rokovima.
U pismu upućenom predsjednici Komisije Ursuli von der Leyen, koje potpisuju izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Källenius i šef pogonskih sklopova u Schaeffleru Matthias Zink, industrija poručuje: „Ostvarivanje strogih ciljeva CO2 za automobile i kombije za 2030. i 2035. godinu u današnjem svijetu jednostavno više nije izvedivo.”
Glavni razlozi koje navode:
• gotovo potpuna ovisnost Europe o Aziji kada je riječ o baterijama; • neujednačena infrastruktura za punjenje električnih vozila; • viši proizvodni troškovi u odnosu na konkurenciju; • američke carine i sve jači pritisak kineskih proizvođača električnih automobila.
EU sadašnja regulativa predviđa:
• smanjenje emisija CO2 novih automobila za 55 % u odnosu na razinu iz 2021. do 2030.; • smanjenje od 50 % za kombije do 2030.; • potpuni, 100-postotni pad emisija za oba segmenta do 2035.
Industrija tvrdi da same „zakonske obveze i kazne ne bi potaknule tranziciju” te traži prostor za različite tehnologije: plug-in hibride, produživače dometa, visokoučinkovite motore s unutarnjim izgaranjem, vodik i dekarbonizirana goriva. Pismo poziva i na reviziju propisa o CO2 za teške kamione i autobuse.
Unatoč kritikama kratkoročnih ciljeva, proizvođači naglašavaju kako ostaju predani cilju klimatske neutralnosti do 2050. godine.
Von der Leyen će 12. rujna primiti predstavnike sektora na sastanku posvećenom budućnosti europske automobilske industrije, koja se suočava s istodobnim izazovima zelene tranzicije i globalne konkurencije.
Europska komisija već je u ožujku produljila rokove za ispunjavanje ciljeva prvotno planiranih za 2025., no pismo sugerira da će pritisak na dodatno popuštanje propisa i dalje rasti.