Zagreb bi u idućim godinama mogao dobiti potpuno novi autobusni kolodvor, smješten tik uz Glavni željeznički kolodvor. Gradonačelnik Tomislav Tomašević u emisiji HRT-a „Zagrebi po Zagrebu” potvrdio je da je preseljenje „jedna od najvećih prometnih promjena koje Zagreb planira”, ali i upozorio da će odluka o rokovima pričekati dok se ne ispune ključni preduvjeti.
Tomašević je objasnio da su za projekt nužni:
• izrada Urbanističkog plana uređenja za novo područje, • dovršetak HŽ-ove studije prometnog čvora Zagreb.
Tek nakon toga grad će moći precizirati izgled budućeg kolodvora i odrediti dinamiku radova.
„Nije nam cilj da AKZ ostane na toj lokaciji. Smatramo racionalnijim rješenjem približiti ga željezničkom kolodvoru, možda ga čak povezati i podzemnim tunelom”, rekao je gradonačelnik.
Grad zasad na starom kolodvoru provodi samo nužne zahvate. Velik dio bivšeg tvorničkog kompleksa Gredelj već je u vlasništvu grada, što, prema Tomaševiću, projektu daje dodatnu realnost. „Nema smisla ulagati desetke milijuna eura u postojeću zgradu ako će se ionako graditi nova”, dodao je.
Čelnici su razmatrali i kupnju zgrade na Paromlinskoj ulici – nekadašnjeg sjedišta Zagrebačke banke – kao privremeno ili trajno rješenje, no vlasnik objekta odbio je prodaju.
Preseljenje bi, ostvare li se svi planovi, objedinjavanjem autobusnog i željezničkog prometa trebalo smanjiti gužve u centru, rasteretiti postojeću infrastrukturu i putnicima skratiti vrijeme presjedanja. Dok čekaju urbanističke i prometne studije, Zagrepčani mogu računati tek na osnovno održavanje sadašnjeg kolodvora na Aveniji Marina Držića.