Poznata stručnjakinja za političku komunikaciju Ankica Mamić u podcastu je otkrila da joj je još 90-ih Franjo Tuđman nudio mjesto savjetnice, no odbila ga je „iz dva osobna razloga” i ostala u privatnom sektoru.
Harari u Zagrebu
Mamić organizira zagrebački nastup svjetski poznatog povjesničara Yuvala Noe Hararija 23. listopada u Lisinskom. Naglašava važnost razgovora o granici između tehnologije i slobode:
„Tehnologija napreduje nevjerojatnom brzinom, što me jako veseli, ali društva se prilično sporo pripremaju na ove promjene. Zbog toga postoji realna opasnost da tehnologija počne upravljati nama.”
O stanju na političkoj sceni
- SDP – ocjenjuje da je stranka „nestala s radara” nakon izbora:
– „SDP-ova kampanja na parlamentarnim izborima 2024. bila je promašaj. Bez uključivanja Zorana Milanovića, SDP i partneri imali bi 15 mandata manje.”
Online inicijativa protiv regulative „Chat control” prikupila je tek 4000 potpisa i, prema njezinu mišljenju, pokazala potpunu nevidljivost stranke. - HDZ – poentira da će vladajuća stranka ostati na vlasti „dokle god želi”, upravo zbog slabosti konkurencije.
– „Čak i ja, koja se time bavim, nisam ni primijetila SDP-ovu kampanju. To je dokaz da će HDZ vladati dokle god želi.” - SDSS i Most – pohvaljuje kreativan pristup SDSS-a na parlamentarnim izborima 2024. te digitalnu kampanju Mosta, ali upozorava na unutarnji raskol te stranke između Grmoje i Miletića.
- Lokalne prilike – ističe da je Tomislav Šuta uspjeh u Splitu postigao „kombinacijom dobre kampanje i katastrofalne protivničke”, dok se stranka Centar suočava s raspadom.
Kriza liderstva i medijske prijetnje
Mamić tvrdi da stranke rijetko provjeravaju javno mnijenje prije donošenja zakona i da se čelnici okružuju slabijima od sebe. Dodaje da zbog svojih analiza dobiva i prijetnje, ali zaključuje: „Ako se želiš svidjeti svima, prodaj sladoled!”
Što slijedi
Za HSLS vidi problem „nevidljivosti izvan Bjelovara”, a Ninu i Mariju Selak Raspudić opisuje kao ambiciozne, ali bez dovoljno iskustva, vremena i novca za stvaranje nacionalne opcije.
Unatoč pesimističnim procjenama, Mamić smatra da kvalitetna, mjerljiva i dobro vođena kampanja još uvijek može promijeniti odnose snaga – samo je pitanje tko će je prvi ponuditi.