Američki portal The American Postliberal, usmjeren na politički realizam i kršćanski identitet, objavio je opsežan esej o zagrebačkom koncertu Marka Perkovića Thompsona održanom 5. srpnja na Hipodromu. Autor teksta, politički savjetnik hrvatskog podrijetla Filip Gašpar, nastup je opisao kao povijesni trenutak koji je, po procjenama organizatora, okupio više od 500 000 posjetitelja.
Gašpar ističe da okupljanje „nije bilo koncert, nego čin uređenog prkosa” protiv, kako piše, „postnacionalnih režima” koji potiskuju kršćanski i nacionalni identitet. U tekstu navodi kako su se ljudi okupili oko ratnog veterana i glazbenika čije pjesme prizivaju „Krista, domovinu, mučeništvo i sjećanje”.
Prema autoru, događaj je imao snažnu teološku dimenziju: „Više od tri sata Perković – ratni veteran, kulturna ikona, sakramentalni svjedok – vodio je narod u sjećanju. Pjesme preživljavanja. Himne odanosti. Psalmi preobraženi u melodiju.”
Esej naglašava da Hrvatska, za razliku od mnogih zapadnih društava, nije prošla potpuni proces sekularizacije. „Crkve su pune, a rane iz Domovinskog rata ostaju otvorene”, piše Gašpar, dodajući kako kolektivno sjećanje čini temelj hrvatskog identiteta.
Dojmovi američkog portala poklapaju se s ocjenama domaćih promatrača koji koncert već nazivaju najvećim glazbeno-domoljubnim okupljanjem u novijoj europskoj povijesti. Gašpar zaključuje da je nastup bio „liturgijski čin u javnom prostoru”, a mnoštvo je, kaže, pokazalo da „vjera i domovina nisu relikti, već korijeni”.