Najnoviji podaci Nacionalnog ocjenjivanja obrazovnog napretka (NAEP) pokazali su da su prosječni rezultati američkih maturanata iz matematike i čitanja pali na najnižu razinu u posljednja dva desetljeća.
• Čitanje: prosječan rezultat 2024. bio je 10 bodova niži nego 1992., kada je test prvi put proveden. • Matematika: dosegnuta je najniža razina od 2005., prve godine tog dijela ispitivanja. • Samo 35 % učenika dostiglo je ili premašilo razinu „proficient” u čitanju, a 22 % u matematici. • Ispod osnovne („basic”) razine ostalo je 45 % maturanata u matematici (porast od pet postotnih bodova u odnosu na 2019.) i 32 % u čitanju (porast od dva boda).
„These results are sobering”, poručio je v. d. povjerenika NCES-a Matthew Soldner, upozorivši da se „sada veći postotak učenika nalazi ispod osnovne razine nego u bilo kojem prijašnjem ispitivanju”.
Jedan od najupornijih problema koji se provlači kroz izvješće jest kronični izostanak s nastave: trećina maturanata prijavila je tri ili više izostanaka u mjesecu prije testiranja, dok je 2019. takvih bilo 25 %. Ekonomist obrazovanja Thomas Kane smatra da „učenici provode manje vremena u učenju, a kad jesu prisutni, nastava je manje učinkovita jer učitelji stalno ponavljaju gradivo”.
Stručnjaci naglašavaju da pad nije počeo s pandemijom. Kane prati značajnije pogoršanje rezultata niže rangiranih učenika još od 2015. Robert Balfanz s Johns Hopkinsa dodaje da dostupnost online zadataka neke učenike navodi da fizički dolazak u školu smatraju neobveznim.
Mogući uzroci: • sve više vremena provedenog uz ekrane i pametne telefone, • smanjen angažman učenika, • ukidanje testne odgovornosti nakon isteka zakona No Child Left Behind 2015.
Dugogodišnja profesorica književnosti Carol Jago upozorava da današnji učenici rjeđe posežu za knjigama: „Da biste bili dobar čitatelj, morate imati izdržljivost ostati na stranici i kad postane zahtjevno.” Među predloženim rješenjima ističu se dodatno vrijeme za čitanje u školi i ograničavanje pametnih telefona na nastavi.
Isti problem dospio je i pred Senat, gdje je Martin West iz upravnog odbora NAEP-a ocijenio da su „smartphones and social media platforms targeting youth” važan čimbenik koji treba istražiti. Rebecca Winthrop podržala je zabrane mobilnih uređaja, podizanje akademskih očekivanja i zanimljivije metode poučavanja.
Pad rezultata rasplamsao je i raspravu o ulozi savezne vlade. Ministrica obrazovanja Linda McMahon poručila je da „uspjeh ne ovisi o količini novca nego o tome tko njime raspolaže”, zagovarajući veće ovlasti saveznih država. Republikanski zastupnik Tim Walberg složio se da povratak kontrole državama „osnažuje roditelje i lokalne zajednice”. Demokratski kolega Bobby Scott uzvratio je kako rezultati „pojačavaju hitnost trajnog saveznog ulaganja u oporavak i jednakost obrazovanja”.
Balfanz smatra da je „potreban zajednički napor na nacionalnoj razini” uz jasne ciljeve i strategije, dok Kane upozorava: „Something fundamental in US schools is broken – and we need to fix it.”