Na 10. Nacionalnom DMK Forumu, održanom u Dubrovniku u sklopu Dana hrvatskog turizma, vodeći ljudi industrije poslali su jasno upozorenje: tko se ne prilagodi novim navikama putnika, ispada iz igre.
Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain podsjetio je da je konkurencija na Mediteranu sve žešća i da će „opstati samo najbolji i najuporniji koji nude stvarnu vrijednost za novac”. Prema njegovim riječima, rezultati 2025. potvrđuju da je Hrvatska uspjela ojačati predsezonu i posezonu, što je ključni korak prema turizmu tijekom čitave godine.
„Putničke agencije oduvijek su bile avangarda. Ako ne pratimo trendove, radit ćemo lošije ili uopće nećemo raditi”, naglasio je Fain, dodavši da UHPA trenutno okuplja više od 230 članica koje pokrivaju sve – od školskih ekskurzija do visokog luksuza.
Trend „doživljaja” Ministar turizma i sporta Tonči Glavina istaknuo je da gosti sve češće traže autentične doživljaje, a ne samo sunce i more: „To stvara razliku među destinacijama i zato su nam putničke agencije presudne. One prve razgovaraju s gostima i pune kapacitete izvan vrhunca sezone.” Glavina je podsjetio da je Hrvatska ove godine zabilježila rekorde u predsezoni i posezoni, a ne u tradicionalno najjačem srpnju i kolovozu.
Slično razmišljanje iznio je i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, naglašavajući da globalna potražnja za putovanjima izvan glavnih ljetnih mjeseci raste: „Smanjuje se interes za srpanj i kolovoz; moramo snažnije promovirati motive dolaska u ostalim razdobljima. Hrvatska ima raznoliku ponudu koja to može poduprijeti.”
Zaključak foruma jasan je: era standardnog „sunce i more” paketa polako odlazi u prošlost. Tko brzo osmisli iskustva koja povezuju prirodne ljepote, kulturnu baštinu i aktivni odmor, imat će poštenu šansu preživjeti na pretrpanom mediteranskom tržištu.