Vožnja u beskrajnim kolonama na ulazima i izlazima iz Splita već je godinama svakodnevica. Međutim, prema najavama voditelja gradilišta, iduća bi godina trebala donijeti preokret.
Gradilišta na gotovo svim glavnim prometnicama privode se završnici kako bi se nadoknadio dugogodišnji izostanak ulaganja u infrastrukturu. Spominju se „silni milijuni” uloženi u:
• novu splitsku obilaznicu, ključnu za rasterećenje najprometnije gradske ceste; • zahvate na prilazima iz smjera Kaštela i Solina; • uređenje pristupnih ruta prema trajektnim i teretnim lukama.
Ako se najavljeni rokovi ispune, prometna slika trebala bi se za 12 mjeseci „stubokom promijeniti”. Vozači iz Splita, Kaštela i okolice napokon bi mogli izbjeći višesatno „gmizanje” u kolonama koje su posljednjih godina postale sinonim za jutarnju i poslijepodnevnu špicu.
Jedinu ozbiljnu „kočnicu” predstavlja dionica preko Kozjaka. Ondje su radovi zapeli i projektanti priznaju da se rješenje još traži, što znači da bi upravo taj dio mogao ostati usko grlo i nakon 2026.
Unatoč tomu, optimizam ne posustaje – dvije trećine planiranih radova već je dovršeno ili je u završnoj fazi, a preostali zahvati na glavnim čvorištima ulaze u finalne mjesece. Ako se vremenski plan održi, vozači bi na proljeće 2027. po prvi put u desetljećima mogli do Splita stići bez nervoznog stajanja u kolonama – osim, možda, na Kozjaku.