Splitsko-dalmatinska županija zaključila je javni poziv „Program potpore događanjima u turizmu od interesa za SDŽ u 2025.” i rasporedila ukupno 282 tisuće eura proračunskih sredstava.
Najveći pojedinačni iznos – 100 000 eura – ide u blagajnu Grada Trilja za sufinanciranje kulturno-turističkih projekata. Gradom upravlja Ivan Bugarin, ujedno saborski zastupnik, pa već prvi podatak izaziva dodatnu pozornost javnosti.
Slijedi 70 000 eura za „Ultra Europe Music Festival”; organizator, zagrebačka tvrtka MPG Live, godinama održava megaspektakl u Splitu, a županijska potpora redovito potiče rasprave o omjeru troška i koristi za lokalnu zajednicu.
Popis nastavlja 20 000 eura namijenjenih „Adventu na Kampusu” u organizaciji Studentskog centra Split.
Po 15 000 eura dobivaju: • Grad Imotski – sufinanciranje UNESCO Geoparka Biokovo-Imotska jezera; • Turistička zajednica Sinja – kongres „Dani duhovne baštine marijanskih svetišta”; • tvrtka Zlatni Bol – „Golden horn-boutique festival”.
Iznosi od po 10 000 eura dodijeljeni su: • TZ Sutivana za biciklistički maraton „Uhvati vitar”; • TZ Postira za međunarodni „Simpozij o maslinovim uljima Hrvatske i jadranske obale”; • Libor marketingu za 17. „Hrvatske dane male brodogradnje i turizma”; • Gradu Omišu za „Dalmacija ultra trail 2025.”; • Festivalu mediteranskog filma za projekt „Kino Mediteran”; • zagrebačkoj tvrtki Bez sluha za 13. „European blues challenge”.
Manji, ali brojni iznosi raspoređeni su ovako: • 7 000 eura – Fiscalis za „SC IFT – Međunarodni festival turizma”; • 6 000 eura – obrt Autetica za „Forum pet-friendly turizam”; • 4 000 eura – Ekonomski fakultet Split za „15 FEBST International Conference”; • 3 000 eura – obrt Olja za „Gastroadvent u Splitu”.
Službeno obrazloženje županije glasi da su sva navedena događanja „od županijskog značaja” i da potiču produljenje sezone, lokalnu potrošnju i promociju destinacije. No, većina sredstava ide u ruke organizatora poznatih i komercijalno uspješnih manifestacija, pa kritičari upozoravaju kako se javni novac dijeli „šakom i kapom” umjesto da se usmjeri u manje razvijene sredine ili nove projekte.
Županijska uprava zasad nije komentirala hoće li u idućim natječajima mijenjati kriterije, ali iz popisa dobitnika jasno je da će se i 2025. turistički kalendar diljem Dalmacije oslanjati na – javne potpore.