Dirigent Hari Zlodre 14. srpnja otvara 71. Splitsko ljeto praizvedbom opere „Dioklecijan” Ive Tijardovića, a u podcastu „Casting” HNK-a Split oštro je kritizirao kolege koji su desetljećima odgađali postavljanje tog djela.
„Čini mi se da su neki moji dični prethodnici, kojima je upravo Tijardović dobro armirao njihove pozicije, kad ih je molio da postave ‘Dioklecijana’, u početku rekli: ‘To je fino, hvalevrijedno, moglo bi se postavit’, da bi se onda najednom sjetili da im je ostao plin kod kuće upaljen”, rekao je Zlodre, ironično aludirajući na izgovore za ignoriranje skladateljeve, po vlastitim riječima, kapitalne opere.
Iskusni maestro podsjetio je da je već ravnao popularnim Tijardovićevim operetama „Mala Floramye” i „Spli’ski akvarel” te nedavno zanemarenom „Avanturom u Šangaju”, no „Dioklecijan” smatra vrhuncem autorova opusa. „Ako su njegova poznata djela light, nešto za široki puk, ‘Dioklecijan’ je ozbiljna opera. Kao da usporedite Richarda Straussa i Johanna Straussa”, usporedio je.
U razgovoru s voditeljem Davorom Vukovićem prisjetio se i vlastitih glazbenih početaka: već kao dječak zaljubio se u dirigiranje, fasciniran „materijalizacijom zvuka koji ide s jedne točke na drugu – kao u ‘Gospodaru prstenova’”.
Splitska publika tako će na Peristilu napokon čuti djelo koje je Tijardović smatrao svojim najvažnijim, dok Zlodre očekuje da će praizvedba potvrditi ozbiljnost i dramaturšku snagu skladatelja izvan granica njegove lake glazbe.