Sve veće prometne gužve na ulazu i izlazu iz Splita guraju vozače prema alternativama, a najdostupnija se pokazuje – pruga.
Broj putnika na relaciji Split – Solin – Kaštela polako, ali sigurno raste zahvaljujući povoljnim cijenama karata i relativno čestim polascima sa stanica u središtu grada i prigradu. Vožnja vlakom zasad jest sporija od automobila kada nema zastoja, ali postaje konkurentna onoga trenutka kada se kolone na cestama protegnu kilometrima.
Na terenu se već vide sitni pomaci. Prema službenom odgovoru nadležnih, Splićani će uskoro iz vlaka izlaziti na novom stajalištu smještenom tik uz zgradu Policijske uprave splitsko-dalmatinske, čime bi se dodatno rasteretio prometni čep kod trajektne luke i gradske rive.
Političari su, potaknuti nezadovoljstvom građana, u kampanjama obećavali „preporod željeznice”. O metrou su se također širile ambiciozne najave, no iz najnovijih informacija proizlazi da taj projekt zasad pada u vodu – premalo novca i previše tehničkih dvojbi. Ukratko, ništa od podzemne željeznice u skorije vrijeme.
Za građane to znači da će realan bijeg od prometnog kaosa i dalje biti – običan vlak. Struka poručuje da se kratkoročno može učiniti puno: modernizirati postojeće pruge, uvesti još nekoliko polazaka u vrijeme špice i urediti pristupne ceste do stajališta. Dugoročno, riječ je o prebacivanju što većeg broja putnika s automobila na tračnice.
Hoće li nova postaja kraj policije i obećani dodatni vozni red biti dovoljan da se prometni čvor konačno odriješi, tek će se vidjeti. Jedno je sigurno: podzemni vlak u Splitu zasad ostaje – tek san.