Prometna blokada u srcu Fažane izazvala je u ponedjeljak popodne pravu prometnu zbrku. Zbog početka prve faze radova u sklopu projekta Aglomeracija Pula Sjever zatvorena je ključna dionica kroz naselje, ali bez stvarne alternativne rute za sjeverni dio mjesta – Peroj i Barbarigu.
Najbliži izlaz: Vodnjan
Unatoč mnoštvu prometnih znakova koji sugeriraju obilazak unutar Fažane, vozači su ubrzo shvatili kako iz Pule prema Peroju do 1. prosinca mogu stići jedino zaobilazeći preko Vodnjana. Zatvoren je već sam ulaz u mjesto, od križanja Ulice 43. istarske divizije s Galižanskom, kao i dio Vodnjanske ceste kod Ulice 1. maja.
Mnogi su pokušali slijediti oznake prema Galižanskoj cesti, no završili su u slijepim ulicama ili pred znakom zabrane, okretajući se kod crkve sv. Elizeja među suhozidima. Dodatnu pomutnju stvara i šuma signalizacije na Velom Vrhu, gdje se tek općenito navodi da je Fažana neprohodna.
Šifra ceste umjesto jasnih strelica
Vodovod je ranije najavio da su „obilazni pravci u oba smjera osigurani" te da će vozila biti preusmjeravana preko lokalne LC 50161, državne DC 75 i županijskih ZC 5192 i ZC 5115. No brojčane oznake prometnica vozačima na terenu nisu pomogle – tko ne poznaje tehničke oznake, ostao je bez uputa.
Zašto se cesta ipak morala zatvoriti
Prema riječima općinskog pročelnika Dimitrija Švabića, općina je inzistirala da se promet ne zatvara, "ali postignut je kompromis da se blokira samo ono što se mora". U ovoj prvoj fazi kopaju se kanali duboki do četiri metra, pa prolaz vozila uz iskop ne bi bio siguran.
• Duljina zahvata: 56 metara (od raskrižja Vodnjanske ceste i Ulice 1. maja do starog groblja) • Trajanje: sedam dana (planirani završetak 1. prosinca)
Sljedeće faze predviđaju etapno pomicanje gradilišta prema centru mjesta, uz djelomična propuštanja prometa kroz mala parkirališta i jednosmjerne koridore. Ukupno bi radovi na 350 metara fažanske "žile kucavice" trebali potrajati oko mjesec dana.
Autobusi raskidaju liniju – putnici pješače 700 metara
Radovi utječu i na javni prijevoz: autobusi iz Pule privremeno staju u Ulici braće Ilić, dok oni iz smjera Peroja i Barbarige završavaju na parkiralištu iza groblja. Putnici linije 21 moraju između dva stajališta prepješačiti oko 700 metara. Prema informacijama prijevoznika, vozni red prilagođen je kako bi se uračunalo vrijeme pješačenja, no to je posebno zahtjevno za starije putnike.
Najveći infrastrukturni projekt u regiji
Radovi su dio najvećeg infrastrukturnog projekta na ovom području, vrijednog poboljšanja sustava vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda za Pulu, Vodnjan i Fažanu. Izvodi ih tvrtka Godina d.o.o. uz podizvođača Ingrap-Omni d.o.o.
Za vozače to zasad znači samo jedno: zaboravite na brzi prolazak kroz Fažanu i krenite – preko Vodnjana.