Zadar je 18. rujna doživio iznimnu promociju: čak dva različita teksta o gradu istodobno su se našla među najčitanijim sadržajima na portalu The New York Timesa.
Prvo je u turističkom prilogu Travel objavljena reportaža u popularnoj rubrici „36 sati – stvari koje možete vidjeti i raditi”. Autor Alex Crevar i fotograf Ciril Jazbec proveli su u Zadru 36 sati, a njihov vodič kroz grad i okolicu već je prvoga dana pregledalo više od 200 000 pretplatnika NYT-a.
Reportaža kreće u petak u 17 sati ulaskom kroz Kopnena vrata i završava u nedjelju u podne nakon izleta na Ošljak i Ugljan. U njoj se, među ostalim, preporučuju:
• UNESCO-ove zidine, Forum, katedrala sv. Stošije i Morske orgulje
• Kopnena vrata, Kalelarga, Park kraljice Jelene Madijevke i instalacija Pozdrav Suncu
• zadarska sfinga, Arheološki muzej, crkva sv. Donata i Međunarodni centar za podvodnu arheologiju
• plaža Borik te obližnji otoci za kupanje, šetnju i vožnju biciklom
Od gastronomije se ističu novi restoran Antiquus, tapas bar Pinčo, pivnica Deja Brew, konoba Tovar, Bistro Pjat, Labrax fish & wine bar, Vinski vrt, kafić Pod bedemom, Muro bar te restorani Corte i Lazaret na Ošljaku. Za kupnju suvenira preporučuju se Pjaca, galerija Lilliput, Kapetanova kula i Muzej antičkog stakla, dok se za smještaj spominju hoteli Bastion, Hyatt Regency Zadar i Almayer Art & Heritage te apartmani na Puntamici, Brodarici i u blizini plaže Kolovare.
NYT svojim autorima omogućuje punu slobodu izbora destinacije, a sve troškove puta, hrane i smještaja pokriva sama redakcija; Zadar je tako izabran bez ikakva marketinškog dogovora.
Drugi put Zadar se tog četvrtka pojavio na udarnom mjestu portala u posve drugom kontekstu. U članku o Tiffany Trump, kćeri bivšeg američkog predsjednika Donalda Trumpa, objavljena je velika fotografija luksuzne jahte usidrene upravo na zadarskoj rivi. Tekst, fokusiran na obiteljske i poslovne veze Trumpovih, nenadano je dodatno skrenuo pažnju na dalmatinski grad.
Dvostruko pojavljivanje na istome mediju tijekom jednoga dana donijelo je Zadru besplatnu reklamu kakvu je teško kupiti – i to pred globalnim auditorijem The New York Timesa.